Hoofdgebruiker worden, en een vraagje over park-assist.

R058

Lid
Goedendag,

Wij zijn al 2 weken bezig om Hoofd gebruiker te worden van onze auto.
Aangezien de auto pas op 9 mei bij de dealer terecht kan zou ik willen kijken of ik met jullie hulp het toch voor elkaar kan krijgen.

Ik krijg steeds onderstaande melding.
1000036532.jpg

Hij herkend de sleutels wel:
1000037013.jpg

En krijg deze melding ook regelmatig, terwijl hij de beide sleutels wel herkend.

1000036537.jpg

En vanmorgen kreeg ik deze melding:

1000037012.jpg

Wat ik al heb gedaan.
- Tweemaal systeem teruggezet naar fabrieksinstellingen.
- Softwareversie gecontroleerd en heeft de laatste updates gehad.
- app op telefoon al verwijderd en opnieuw ingesteld.
- Wij hebben 3 sleutels en alle 3 in alle mogelijke manieren al gecombineerd.
- Skoda gebruikersprofiel van zowel mijzelf als mijn vrouw al geprobeerd als hoofdgebruiker in te stellen, en ook dit is niet de oplossing.
- Er zijn geen zichtbare andere profielen/gebruikers in het systeem aanwezig. Of de vorige eigenaar zou nog ergens onder water moeten staan.
- Als mij goed heb ingelezen zou elke sleutel zijn gebruiker herkennen, dit gebeurd ook niet altijd even goed. Ik merk dat het systeem nog regelmatig mijn vrouw als gebruiker welkom heet met mijn sleutel en andersom. Terwijl wij vanaf dag 1, elk een eigen sleutel gebruiken. Met als gevolg dat ook de stoelen niet altijd automatisch goed staan.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Daarnaast regelmatig een SOS foutmelding op willekeurige momenten en plaatsen.
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat hij geen goede verbinding ergens mee heeft?

1000036539.jpg

1000036479.jpg

Dan nog wat anders.
Ons voertuig is voorzien van park assist, echt wat ik ook doe hij lijkt niet te activeren als ik de knop induw. Hij licht niet oranje op.
In de infotaiment menu staat alles wel aangevinkt. Iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt:

R058

Lid
Bij welke snelheid probeer je je park assist te activeren?

Als ik trouwens deze foto’s zie gaat het volgens mij nooit werkende deze Superb…!
https://www.skodaforum.nl/forum/i/skoda-superb-iv-hb.51132/#post-1089077

Stilstand, stapvoets, en pak hem beet onder 20km p/u

Waarom zou het niet werken? De knop is aanwezig, de instellingen staan in de instellingen, en in de app op basis vam chasisnummer krijg ik lijst met opties en geeft hij ook aan dat het erop zit.

Bijlagen

• Screenshot_20250421-091906.png
    Screenshot_20250421-091906.png
    1,6 MB · Weergaven: 10

hemi24

Forumguru
0-b59811313bc4c9b7197ae7715d1fd464.jpg
Omdat op de foto’s de sensoren missen aan de zijkant in de bumpers?

Park distance control en manoeuvreer assistent is trouwens iets anders dan zelfstandig kunnen inparkeren…

Laatst bewerkt:

R058

Lid
Ś
0-b59811313bc4c9b7197ae7715d1fd464.jpg
Omdat op de foto’s de sensoren missen aan de zijkant in de bumpers?

Park distance control en manoeuvreer assistent is trouwens iets anders dan zelfstandig kunnen inparkeren…
Nee die zitten er inderdaad niet op. Dat zal de verklaring dan zijn.

Waar dient deze knop dan voor?

1000037032.png
Want deze knop lijkt bij ons niet te werken.
Terwijl die bij veel voertuigen niet is ingebouwd.

Gebruiker connecten doen ze bij de dealer, ik heb hetzelfde probleem gehad. Wel zorgen dat je beide sleutels meeneemt. SOS bleef bij mij rood branden en uiteindelijk een nieuwe accu voor de SOS (zit ergens onder de bank?)

Antera

Donateur
Je SOS module rood is is al niet goed. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Kan er naar kijken en kunnen we kijken of we dit op kunnen lossen

meer info via whatsapp ( zie onderschrift)

R058

Lid
Dat suggereert dat het er wel op zou moeten zitten; vreemde combi…
Heeft de vorige eigenaar zelf wijzigingen aangebracht?
Geen idee.

Hij is geïmponeerd uit Duitsland, en daar altijd dealer onderhouden. 9 mei gaat hij naar de dealer hier in de buurt, die kunnen het zo opzoeken of het af fabriek erop zit. Ben benieuwd. 360 camera werkt wel. Dacht dat park assist hier ook gebruik van maakte.

Bovenaan Onderaan