Hoog piep geluid

martijn1976

Nieuw lid
Als ik geen radio aanheb in mijn octavia 1.6 TDI greenline 2011 hoor ik een heel zacht hoog piepgeluid als ik gas geef constant , weet iemand wat dit kan zijn of dat het kwaad kan ?

martijn1976

Nieuw lid
In elke versnelling vooral bij accelereren . Hij is handgeschakeld 130000 km.
Het geluid is erg zacht , mijn multimedia systeem is eruit gejat ,.... Vandaar dat ik het nu hoor

Baphi

Forumguru
Stomme vraag misschien, maar heb je toevallig accessoires in de aansteker zitten? (usb oplader oid)
Ik kwam er laatst achter dat die een enorm hoge piep gaf... En ik maar zoeken (was in de oldtimer, dus daar is een hoge piep niet echt logisch :D)

martijn1976

Nieuw lid
Het zachte"gefluit" begint rond de 1500 toeren . Als ik het gas loslaat stopt het , met de koppeling ingedrukt en gas geven hoor ik het ook .... Ik heb ook al aan de turbo zitten denken .... Maar is dat dan normaal ?

DannyG

Forumguru
Een turbo hoor je wel makkelijker hoor. Ik had het indertijd bij een Mitsubishi Galant 2.0 TD en ook bij een Audi A6 1.9TDI. Bij de huidige 1.2 TSI hoor ik het enkel als ik de radio af zet en dan heel goed luister.

Als dat bij jou de oorzaak van de piep is, dan zou ik er absoluut niet mee in zitten ... is totaal normaal ;).

Bovenaan Onderaan