Houdbaarheid bekleding stoelen

allen,

ik merk dat de stoelbekleding van mijn skoda fabia greenline begint te pluizen, mn aan de voorkant van de stoelen (waar je met je benen overheen zit). Zijn er meer die er last van hebben? km stand nu rond de 11.000km

Tallguy

Forumguru
Ja, heb ik ook gehad met mijn Yeti. Terug naar de dealer ermee en nieuwe bekleding op laten zetten. Je hebt toch nog wel garantie.

rweersch

Actief lid
In Nederland heb je (ongeacht wat de fabrikant zegt) minimaal garantie voor het aantal jaren waarin je redelijkerwijs mag verwachten dat een product probleemloos blijft functioneren. Ik heb geen idee wat die termijn is voor een auto, maar duidelijk langer dan 11k km. Probleem in dezen is het subtiele verschil tussen "recht hebben op" en "recht krijgen".

wim-ned

Actief lid
Mijn stoelbekleding pluist ook, bij het naatje aan de achterzijde van de zitting. Dit was ook al naar 3 mnd, 10000km.
Bij de eerste onderhoudsbeurd is het bekeken en is toegezegd de bekleding te vervangen.
Bekleding moet worden besteld, dit was 4 dec. tot nu toe nog niets gehoord.

bluskabouter

Forumguru
dit is mij ook opgevallen en dit bij de dealer kenbaar gemaakt.
reactie van hun was dat dit moeilijk wordt om te claimen, is slijtschade.
als de naden loslieten konden ze er wat mee.
houd e.e.a in de gaten.
en blij dat ik niet de enige ben en zal dit meenemen naar mijn dealer.

bij mij is het pluizen helaas niet bij de naden maar over de hele linie van de stoel...., mn dan de voorkant waar benen over heen hangen.

Hetzer

Forumguru
Bij mij nog geen slijtage, maar ga het zeker in de gaten houden,
ik heb overigens de Domino-black bekleding en heb nu 20.000k gereden.

cvegreen

Forumguru
Het zou gelijk dat Hetzer gedaan heeft misschien ook wel handig zijn om mee te vermelden welke soort bekleding je in je fabje zitten hebt . Er zijn verschillende soorten bekleding he ,afhankelijk van het afwerkings niveau je gekozen hebt bij de bestelling .

icecube

Actief lid
De greenline (die zowel Hetzer als TS hebben) is maar met 1 soort bekleding geleverd (wel in 2 kleuren).

@TS: de melding van jouw dealer dat dit slijtage zou zijn en dus niet onder garantie zou vallen is onzin. Slijtage die al na zo´n korte periode optreed is niet normaal.

Bovenaan Onderaan