hp pda 3715 aansluiten in octavia 2

In mijn O2 heb ik pda navigatie van tomtom met een brodithouder. De gps ontvanger heb ik weggewerkt onder het dashboard. Alles werkt perfect.
De aansluiting via de sigarettenaansteker veroorzaakt storing. Daarom wil ik de aansluitings-stekker van de sigarettenaansteker van de pda voedingskabel er af halen en deze kabel rechtstreeks op de bekabeling achter de radio aansluiten. Welke kleur draden dit bij de radio betreffen is mij bekend.

Ik wil het een en ander aansluiten op de 12 v aansluiting via het contactslot Naar mijn mening is dit wel de mooiste oplossing. Ben in het bezit van een VDO radio met bluetooth.

Ik weet echter niet welke kleuren van de pda voeding de plus en de min is.
Kan ik de sigarettenaansteker er zomaar af halen zit er geen omvormer tussen? Hoe zit het met een zekering?

Wie kan mij advies geven. Ik zou niet graag willen dat mijn pda stuk gaat.
confused.gif
crazy.gif

Wim de Vries

bebo

Nieuw lid
Je kan kijken of bij jou octivia achter het dashbord kasje ook de stekker licht voor telefoon aansluiting ik weet dat bij de elegance dat wel zo is in die stekker licht een onderbroken 12+ en een -
is dit niet het geval kan je uit de linkerkant bij de bestuurderszijde als je de deur open zet het schotje waarachter de zekeringen zitten 12 volt weg halen.
op het forem staan er foto's van

bebo

Nieuw lid
iets te vlug geplaats de foto is te vinden op de foto gallerij bij techniek en page 2
ik hoop dat je hier iets aan hebt.

jawel.
Maar het gaat mij om de kleuren van de plus en de min van de binnenkabel van mijn PDA voedingskabel!!

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Forem????

[/ QUOTE ]

Is dat de enige fout die je de laatste tijd hebt ontdekt ??? Zo ja, dan is het met jou nederlands ook vrij slecht gesteld. Met alle respect, maar ik vind dit soort onbenullige berichten voor een moderator vrij zinloos en ongepast. Knikker alles eraf wat niet 100% ABN is, of laat dit soort berichten achterwege. Als ik, als gewone forUm gebruiker zoiets "zeg", word ik er meteen op aangevallen.

DJNeO

Actief lid
Ik heb ook de 3715 in mijn bezit
smile.gif
(erg fijn apperaat overigens alleen jammer dat de upgrade naar WM5 er niet is...
frown.gif
) en heb deze in gebruik icm met een carcomm houder... ik heb hetzelfde gedaan wat jij wilt doen...
je kan de sigaretten aanstekerplug er zo afhalen, hier zit geen omvormer in (bij mij tenmniste...) de draden die erin zitten zijn zwart en rood... nu hoef ik jou dus al niet meer te vertellen wat plus en wat min is...
wink.gif

Een collega had echter bij zijn brodit houder de sigaretten aansterkerplug uit elkaar geschroefd en vervolgens de plus en de min van het printje afgehaald en die gebruikt, vervolgens de stekker weer inelkaar gemaakt en die ergens achter t dashboard weg gestopt...

Succes ermee!
smile.gif

Gysman

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

... met jou nederlands ...

[/ QUOTE ]

met jouW Nederlands...
wink.gif

Sorry, kon het niet laten, maar vind wel dat je 100% gelijk hebt; het kan niet de bedoeling van een forum zijn dat taal- en typefouten steeds opgemerkt/afgestraft worden. Niet iedereen is neerlandicus. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als mensen in msn-/sms-/breezahstijl gaan typen, dan wordt het voor velen snel storend. Staat hier niks over in onze forumregels?

Bovenaan Onderaan