HT-2 RSAP carkit: wat nodig

MarijntjeTDI

Actief lid
Goeiemorgen mensen,

hier in het te koop gedeelte stond een bt carkit module te koop. Nu is mijn vraag: wat heb ik precies nodig om deze helemaal aan te sluiten (kabels welke etc.) Daarmee weet ik dan ook of het de moeite is om in te bouwen. Worden dan ook de telefoonnummers etc. ondersteunt in de maxidot?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Gr,

Marijn

Rallye

Forumguru
Het lijkt te gaan om het oude model af-fabriek carkit, vooral geschikt voor Nokia's (met RSAP). Deze werd volgens mij ingebouwd in auto's van na de facelift, en wordt bediend via de nieuwere typen radio's. Ik kan mij dus voorstellen dat je nogal wat zult moeten wijzigen om het te kunnen gebruiken. Nieuwe radio, wellicht maxidot etc.

Rallye

Forumguru
Nou ja, ik ben geen technicus, dus ik laat me graag verbeteren. Maar gezien de feiten leek mij dit logisch.

MarijntjeTDI

Actief lid
Om dit oude topic nog even nieuw leven in te blazen:

Kan een 5n0 035 730C BT module kopen en heb een maxidot display.
Daarnaast gebruiken mijn vrouw en ik allebei nokia telefoons.

Nu is mijn vraag; als ik deze module aanschaf met de juiste kabel krijg ik dan het 'phone'menu in de maxidot met volledige functionaliteit?
dit in combinatie met een nexus/vw mfd2

en heeft iemand toevallig nog zo'n kabel liggen? ben niet vies van wat aansluiten....

Alvast bedankt.

MarijntjeTDI

Actief lid
Ok,ben er inmiddels grotendeels achter wat ik nodig heb:

-Microfoon
-Kabelset
-Antenne
-BT module

Over dat laatste is er nog wat onduidelijkheid, denk erover om een 5N0 035 730 A,B of C aan te schaffen maar hebben deze allen voice dial? en is de letter op het eind alleen maar een toevoeging en geen maat voor de functie's

Hoor het graag.

Bakkertje

Forumguru
Het type dat je noemt is een rsap module, daar zijn eigenlijk alleen nokia gebruikers blij mee. Toestellen als een iPhone of Windows mobile vinden die carkit meestal niet zo fijn. Wellicht kun je kijken of je een nieuwer type kunt vinden.

Hier nog een link naar een duitse site met wellicht handige info: http://www.iroc-forum.de/showthread.php?tid=3973

Voor voicedial heb je volgens mij ook een stuurwiel met telefoonfunctie nodig (weet ik niet zeker..)

MarijntjeTDI

Actief lid
Mijn vrouw en ik zijn allebei Nokia gebruikers (klinkt junkie zeg...) en ik heb een multi functioneel stuurwiel.

Heb vanavond de 5n0 035 730 C besteld, dit is de laatste van die serie die nog compatible is, de suffix D niet meer.

Nu alleen nog een kabel opsnorren.

Bedankt voor je antwoord Bakkertje!

Bakkertje

Forumguru
Ik heb in de Superb ook een multifunctioneel stuurwiel, maar die is voor de bediening van de radio/navigatie, niet voor telefoon bediening (is waarschijnlijk een vagcom-aan-te-passen-setting).

Succes met het inbouwen, een mooie how-to met foto's zal een hoop mensen blij maken denk ik (hint)

MarijntjeTDI

Actief lid
zal het eens proberen, ben nu in contact met een bedrijf dat kabels levert uit Polen. Kost incl. verzending ongeveer Eur 40, dus is te overzien. Demodule was Eur 65,-. Nu alleen nog een BT antenne (geloof dat je ze bij de dealert kan bestellen in zo'n compact model) en een microfoon. Als ik het goed heb kun je de mute knop op je stuur aanpassen voor voice dial.

Bakkertje

Forumguru
De antenne kan best wel eens achter je handschoenenkastje al klaar liggen. Veel van de O2's hebben een zogenaamde telefoon voorbereiding. Dat betekend dat je een geschakelde plus en een antenne kabel hebt. De standaard antenne is dan een combi (radio en GSM). Dus dat scheelt alweer :winkie:

Voor de microfoon zou je de originele kunnen gebruiken: 3B0 035 711 B
Die past weer netjes in je binnen verlichting en als je dan toch bezig bent: 3U0 947 105 2EN

Bovenaan Onderaan