HTC Desire - Android ism Columbus

jali

Nieuw lid
Heeft iemand al ervaring opgedaan om de HTC Desire te koppelen met de Columbus??
Met Bluetooth zien ze elkaar wel,maar de HTC heeft geen "externe Sim toegang". Hierdoor geeft de Columbus aan dat het toestel niet compatible is.

Wellicht heeft iemand al een oplossing gevonden

Darkside

Forumguru
De desire ondersteund geen rSAP. Dus als je auto van voor week 22 is. Dan is de oude BT module nog geleverd.
Vanaf week 22 is er een nieuwe affabriek BT module die ook HFP ondersteund. 99% kans dat hij daar wel op werkt.
Ikzelf heb ook een desire. En Pon en de dealers konden mij ten tijden van bestelling geen uitsluitsel geven. Ik heb dus een moBridge besteld (staat officieel op de accessoire lijst van skoda).

Maar je hebt pech. Tenzij er een app in de Market komt of Android 3.0 het gaat ondersteunen.

arjahoekstra

Actief lid
Hallo Jali, ik heb sinds zaterdag mijn Columbus gekoppeld met mijn Desire. Dit ging zonder problemen, ook streaming audio werkt.
Dit is natuurlijk wel een recente versie, ik weet niet hoe de "oudere" versies het doen.

Darkside

Forumguru
heb jij gewoon de standaard optie voor BT gekozen (€560,-)?
En weet je of je ook SMS-jes kan lezen op het maxidot?

Wie weet laat ik de order dan nog aanpassen van mobridge naar standaard BT device

arjahoekstra

Actief lid
Ik heb gekozen voor de telefoonvoorbereiding met Bluetooth( UHV en rSAP).
Met de Desire kan ik mijn berichten niet lezen, met bijv. de 6700 slide van mijn vrouw gaat dit wel.
Wat is dat HPF waar je het over hebt?

vincefra

Actief lid
Wat is dat HPF waar je het over hebt?
HFP - hands free protocol of het meest gebruikte protocol voor Bluetooth GSM car kits.
rSAP (of SAP) staat voor remoter SIM Acces Protocol.

Beiden laden de dekking.
HFP zorgt er voor dat uw gsm belt maar de microfoon en de speaker van de car kit gebruikt.
rSAP maakt dat enkel een verbinding met je sim kaartje gemaakt wordt opdat de car kit deze info kan gebruiken om te bellen ... uw gsm faciliteerd dus geen gesprek meer, maar wel de car kit.

Darkside

Forumguru
Dan biedt de mobridge hetzelfde. Deze is alleen goedkoper en als accesoire ingebouwd.
Denk dat ik het dan gewoon hier bij laat.

PS de 6700 slide ondersteund rSAP en dat verklaart dan waarschijnlijk waarom de SMS wel uitgelezen kunnen worden.

Bovenaan Onderaan