HTC Touch HD in combinatie met bluetooth

Zijn er (toevallig) forumleden die ook een "HTC Touch HD" telefoon hebben aangeschaft en vervolgens problemen ondervinden met hun bluetooth verbinding (of misschien al hebben opgelost)?

I.v.m. de diefstal van mijn Columbus heb ik nu een JVC HW-NX7000 Radio/navigatiesysteem aangeschaft. Alles werkt prima m.u.v. het bellen via Bluetooth.
Het pairen lukte prima, het telefoonboek is geïmporteerd vanuit de HTC, signaalsterkte van de provider en ook de accu-status van de HTC is te zien op het scherm van de JVC. Op het moment dat ik echter vanaf het touchscherm van de JVC wil bellen krijg ik een foutmelding.
Volgens mij heeft dit probleem te maken met de HTC Touch HD telefoon.
Als de bluetoothverbinding nl. goed tot stand is gebracht, verschijnen er
2 icoontjes in de "titelbalk" van de HTC. Volgens mij beiden met een koptelefoon erboven. Als ik het goed het zijn het de volgende icoontjes:
- Bluetooth ingeschakeld met daarboven hoofdtelefoon aangesloten
- Bluetooth stereo headset aangesloten

Bij mij verschijnt echter het laatste icoontje niet in de titelbalk, waardoor de bluetoothverbinding kennelijk niet goed functioneerd.
1 keer had ik nl. beide icoontjes in de titelbalk staan en toen werkte de verbinding wel goed.

Het is nog een vrij nieuwe telefoon (pas een paar weken op de markt) dus er zullen waarschijnlijk niet al te veel leden zijn die er eentje hebben.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

KaleFietsbel

Actief lid
Ik heb absoluut geen verstand van deze materie, maar zou de problematiek iets te maken kunnen hebben met het feit dat hij pas op de markt is?

Dat er nog iets in de Pioneer geregeld moet worden om dit specifieke type te herkennen?

ZeroNRG

Senior Member
9/10 problemen met toestellen heeft te maken met de functionaliteit die wel in het toestel zit maar niet in de carkit. Vele Windows Mobile toestellen bevatten standaard bluetooth functionaliteit, echter het grootste deel van de audio-installaties voor de auto zijn wat ouder.

Misschien dat het mogelijk is de Firmware te updaten van de JVC (of ff navragen bij JVC)

Bij ons op de zaak lopen ze ook met HTC modellen rond, het werken met het Audi MMI systeem is al een drama, HTC met een Parrot is geen probleem.

ZeroNRG

Senior Member
Even een reactie om mijn eigen verhaal

Parrot icm met:
Nokia 6230i -> volledig functioneel
Nokia 6310i -> volledig functioneel
Nokia 6233 -> volledig functioneel
Nokia e51 -> werkt, alleen geen automatische synchronisatie van contactpersonen (dit is de schuld van Nokia ivm weg laten bluetooth profiel)
HTC Tytn -> volledig functioneel

In mijn ogen is het verstandiger om een vaste carkit te nemen, deze worden direct op de audioinstallatie aangesloten. Bluetooth is net als Wireless Internet erg makkelijk maar een kabeltje is nog altijd betrouwbaarder ;)

Turbo, heb je inmiddels al contact gezocht met de dealer van de JVC installatie??

bat

Lid
Nokia e51 -> werkt, alleen geen automatische synchronisatie van contactpersonen (dit is de schuld van Nokia ivm weg laten bluetooth profiel)
Dit is het geval bij vrijwel alle E en N series toestellen van Nokia.

In principe is mijn S730 ook volledig functioneel, dat wil zeggen: ik kan alles en er vind een (zij het qua resultaat wat onhandige) automatische synchronisatie plaats.

Alleen gaat er wel heel vaak wat mis, vooral dat de carkit denkt dat ik bel, terwijl dat niet het geval is. Met als gevolg: geen radio en een niet reagerende carkit... Op te lossen door met de telefoon te bellen en meteen weer op te hangen, daarna is alles meestal weer okee, maar handig is dat natuurlijk niet.

krukas

Nieuw lid
HTC S710 hangt op

Zo ongeveer 1 op de 4 keer hangt de BT III mijn HTC S170 bij het afschakelen van het contactslot volledig op. Ik moet dan de batterij eruit halen om de telefoon weer op gang te krijgen. Heeft iemand een oplossing?

Even een reactie om mijn eigen verhaal

Parrot icm met:
Nokia 6230i -> volledig functioneel
Nokia 6310i -> volledig functioneel
Nokia 6233 -> volledig functioneel

In mijn ogen is het verstandiger om een vaste carkit te nemen, deze worden direct op de audioinstallatie aangesloten. Bluetooth is net als Wireless Internet erg makkelijk maar een kabeltje is nog altijd betrouwbaarder ;)

Turbo, heb je inmiddels al contact gezocht met de dealer van de JVC installatie??

Mijn dealer heeft het probleem voorgelegd aan JVC Nederland. We wachten nog op antwoord. Daarnaast heb ik ook een mailtje gewaagd aan de leverancier van de HTC Touch HD, alleen weet deze niet of de HTC wel compatible is met de JVC KW-NX7000. Men adviseerde mij om de telefoon te pairen met bv. een parrot, want dat zou in ieder geval zou moeten werken. Tot slot heb ik ook nog een mail gestuurd naar HTC en zit ook nog op antwoord van hun te wachten.

pierrot105

Nieuw lid
bluetooth en pda HTC

Zijn er (toevallig) forumleden die ook een "HTC Touch HD" telefoon hebben aangeschaft en vervolgens problemen ondervinden met hun bluetooth verbinding (of misschien al hebben opgelost)?

I.v.m. de diefstal van mijn Columbus heb ik nu een JVC HW-NX7000 Radio/navigatiesysteem aangeschaft. Alles werkt prima m.u.v. het bellen via Bluetooth.
Het pairen lukte prima, het telefoonboek is geïmporteerd vanuit de HTC, signaalsterkte van de provider en ook de accu-status van de HTC is te zien op het scherm van de JVC. Op het moment dat ik echter vanaf het touchscherm van de JVC wil bellen krijg ik een foutmelding.
Volgens mij heeft dit probleem te maken met de HTC Touch HD telefoon.
Als de bluetoothverbinding nl. goed tot stand is gebracht, verschijnen er
2 icoontjes in de "titelbalk" van de HTC. Volgens mij beiden met een koptelefoon erboven. Als ik het goed het zijn het de volgende icoontjes:
- Bluetooth ingeschakeld met daarboven hoofdtelefoon aangesloten
- Bluetooth stereo headset aangesloten

Bij mij verschijnt echter het laatste icoontje niet in de titelbalk, waardoor de bluetoothverbinding kennelijk niet goed functioneerd.
1 keer had ik nl. beide icoontjes in de titelbalk staan en toen werkte de verbinding wel goed.

Het is nog een vrij nieuwe telefoon (pas een paar weken op de markt) dus er zullen waarschijnlijk niet al te veel leden zijn die er eentje hebben.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Sommige pda's van htc worden niet herkend door bijv. de radio als zijnde telefoon. Je kunt in het register van je pda de volgende wijziging maken.
Deze wijziging houdt in dat elke bluetooth apparaat (bv je bt autoradio) hem kan herkennen.

registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Bluetooth\SY S
verander de waarde van de COD-key van 120114 in (hexadecimaal) in 52020C
Je kan je htc nu pairen met je bt-radio

Tallguy

Forumguru
Heb zelf sinds 2 weken een HTC Toch HD. Die gekoppeld aan mijn Parrot carkit (3000) en werkt prima.

Heb op de HTC nu ook Navigon 7 draaien in landscape modus...ziet er erg gaaf uit, maar...de HD heeft met zijn resolutie van 800x480 wat last van het feit dat Navigon zijn maps niet voor die resolutie maakt. Ziet er dus allemaal een beetje klein uit.
Maar toch...beats TT7 wat mij betreft!

VEEJAY

Forumguru
Bij mij doet de HTC HD op de Parrot 3200LS niet de laatst opgeroepen nummers weergeven. Zelfs een software update heeft niet geholpen :(. Voor de rest doet alles het wel. Af en toe gaat ie spontaan Bleutooth audio via de carkit afspelen, maar de kwaliteit daarvan is slecht.

OP de HTC 3300/MDA Compact III werkte alles perfect.

kaasbolletje

Nieuw lid
we zijn niet de enige. ik heb de wereld rond gesurfd en zowel volkswagen en audi rijders hebben er last van. ik heb veel oplossingen voorbij zien gaan. een aantal geprobeerd. .......helaas zonder goed resultaat.

moeten we nu door onze auto gedwongen, overstappen op een nokia????

Bovenaan Onderaan