Http://www.racechip.nl/ ervaringen? iemand?

Spierings

Forumguru
Net als reflecs al aangeeft, is hier al genoeg over geschreven..

Ga gewoon naar een tuner die echt verstand geeft van VAG auto's.

Ook de teksten op de site met veel Hocus pocus. Zoals een st62 processor, sub-D veilige verbinding en er sluimert ergens een roofdier :deuk:

Praten alleen over procenten winst, en hoe :fool:.
RaceChip One
Karakter
De eerste stap naar meer ontplooiingsmogelijkheden op de weg.

Aanmerkelijk meer vermogen voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Stelt u zich vandaag nog op de hoogte in onze onlineshop of via onze hotline.

Producteigenschappen
  • tot 25% meer vermogen
  • tot 20% meer draaimoment
  • tot 1l / 100km minder verbruik
  • ST62 microprocessor
  • Opvoering van het vermogen individueel instelbaar
  • Veilige verbinding dankzij Sub-D
  • Nieuwe met glasvezel versterkte designbehuizing
  • Eenvoudige zelfmontage zonder dat vakkennis vereist is
  • Beschikbaar voor ongeveer 4000 voertuigen


RaceChip Pro 2
Vermogen
Klaar voor de start.

In de pro-serie van de 2de generatie sluimert een roofdier.

De verbeterde componenten verrassen door bij het inhalen en accelereren het vermogen explosief te verhogen.

Producteigenschappen
  • Tot 30eer vermogen
  • Tot 20eer torsiekracht
  • Een hoogwaardige automotive stekker (FCI)
  • Vermogen individueel instelbaar
  • Een 24 MHz processor
  • Kan het brandstofverbruik verminderen
  • Glasvezelversterkte kunststofbehuizing
  • Waterdicht
  • Eenvoudig zelf in te bouwen

RaceChip Ultimate
Perfectie
Instappen, de gordel omdoen, starten.

Met de RaceChip Ultimate wordt elke rit een belevenis.

Door moderne componenten en actuele software wordt een bijna perfecte ontplooiing van het vermogen mogelijk gemaakt.

Producteigenschappen
  • Tot 31eer vermogen
  • Tot 26eer torsiekracht
  • Een hoogwaardige automotive stekker (FCI)
  • Vermogen individueel instelbaar
  • Een 48 MHz processor
  • Kan het brandstofverbruik verminderen
  • Glasvezelversterkte kunststofbehuizing
  • Waterdicht
  • Eenvoudig zelf in te bouwen
 

Cordoba

Forumguru
...
Praten alleen over procenten winst, en hoe :fool:.

Ze bedoelen de bedrijfswinst. :D

Als ze waar maken, wat ze beloven, dan gaan ze om te beginnen al over de grenzen heen:
  • tot 20% meer koppel
  • tot 25% meer vermogen
Om die 25% vermogenswinst te halen, zijn er maar 2 mogelijkheden: óf bij hogere toerentallen verhogen ze het koppel met meer dan de 20% die ze zelf aangeven, óf ze verhogen behalve het koppel ook het maximum toerental met zo'n 5%, en dat lijkt me bij voorbaat al niet verstandig (een enkel blok uitgezonderd, maar zeker niet als standaard regel).

Als je daarnaast ziet dat er alleen een Duits telefoonnummer is, en dat bij even verder kijken op de site je allerlei mixen tussen Duits- en Engelstalige teksten tegenkomt. Als de software net zo zorgvuldig geschreven is, als de software op de website.....
Ook opvallend is dat je geen prijsopgaven, automerk of modellen genoemd ziet, het is allemaal even vaag. Overigens moet je er wel snel bij zijn: "Beschikbaar voor ongeveer 4000 voertuigen" dus als je nr. 4001 bent, zijn ze uitverkocht. :deuk: Of bedoelen ze misschien 4000 typen/modellen?
 

Spierings

Forumguru
@Cordoba het is maar net wat voor basis je hebt, bij de een valt veel meer te behalen als de ander. Al denk ik dat er bij deze tuner weinig te behalen valt behalve een lege portemonnee en ellende

Mijn 1.2 tsi is bv van 86 naar ongeveer 130pk gegaan (meer als 50% winst) en koppel van 160 naar ongeveer 220nm (iets minder als 40% winst).. En dat is gewoon met een standaard tuning..

@edero ik denk dat die doos meer functie heeft als het kastje welke erin zit;)
 

Cordoba

Forumguru
@Spierings Bij jouw auto is het koppel dus meer toegenomen dan het vermogen, en dát is niet vreemd. Aangezien het vermogen van een verbrandingsmotor niets anders is dan het koppel vermenigvuldigd met het toerental, is het dus vreemd als je het koppel bij geen enkel toerental meer dan 20% laat toenemen, maar het vermogen met 25%. Vandaar dat ik dus het verhoogde max. toerental noemde als logische verklaring. Mijn opmerking ging dus niet over de behaalde percentages op zich, maar het feit dat de vermogenstoename groter is dan de koppeltoename.
 

MarcoO2

Forumguru
@Cordoba een visie vanuit natuurkundig perspectief helpt inderdaad wel om deze luchtballonnen door te prikken. Als je geen idee hebt hoe toerental, koppel en vermogen tot elkaar in verhouding staan, trap je er wellicht met open ogen in :D
 
Bovenaan Onderaan