Hulp bij aankoop?

Hallo allemaal...

Nu heb ik een klein jaartje geleden al getwijfeld om een octavia te kopen maar de kogel is nu echt door de kerk..

Mijn budget is tot 10.000 euro. Wij rijden tussen de 11000 en 15000 km per jaar.

Het mag een combi of hatchback zijn..maakt ons niet uit.

Ik ben een behoorlijke auto leek maar had deze http://www.autotrader.nl/auto/skoda-octavia/2006/almere/72lv8/skoda-octavia-hatchback-16-ambiente/ gezien. Echter raad iedereen mij hem af omdat die teveel stil gestaan moet hebben met die km stand.

Ik vind een recenter model met meer kilometers op zich geen probleem maar wik toch zeker wel 80 tot 100.000km er mee rijden.

Wie wil mij helpen in mijn zoektocht en heeft er tips?

turboturbo

Forumguru
Welkom @StefanKelevra waarom omschrijf je jezelf als een behoorlijke leek? Omdat je voor het eerst een auto koopt? Zo nee, dan moet je van voorgaande aankopen toch wel iets geleerd / opgestoken hebben. Bijvoorbeeld dat de banden een bepaalde profieldiepte moeten hebben, je de dikte van de remschijven op kunt (laten) meten en tot slot natuurlijk: je ogen en oren goed de kost geven en een uitgebreide proefrit maken (laat de radio gewoon uit zodat je alles goed kunt horen) waarbij je een groot parkeerveld opzoekt om een paar keer de maximale stuuruitslag te kunnen testen en te luisteren naar ongewone geluiden uit het onderstel etc)