Hulp bij een foutcode!?

Beste leden,

Even snel een vraag. Wie kan mij vertellen wat dit voor foutcode is en wat het eventueel zou kunnen zijn.

Foutcode P0321 - motertoerental- G28 Onannemenlijk singaal
20230522_164428.jpg
Als ik google word ik niet veel wijzer daarom de vraag hier voor de leden.

Skoda fabia combi 1,2 TDI

Tees

Donateur
Goede kans dat het aan de genoemde G28 sensor ligt, of de bedrading. Dit zijn vrij klassieke foutmeldingen, en gelukkig voor jou is deze enkelvoudig (als in: lijkt maar 1 sensor te zijn die een fout geeft)

Wellicht heb je hier iets aan?

https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16705.html

Ik zou bovenaan beginnen v.w.b. check van mogelijke oorzaken.

Wel raar dat jij niks vindt met Google, bij mij rollen bij het invoeren van de foutcode al direct de eerste verwijzingen over het scherm naar Polo’s en Ibiza’s met de 1.2 TDI; lijkt dus wel vaker voor te komen bij dit type motor..!

:arghh:
Uhh nou ja nu moet ik heel eerlijk toe geven.. dat ik misschien ook niet heel goed heb gezocht en me.best gedaan.....

Zo ver gaat me technische kennis ook niet. Vandaar hier de vraag! Maar bedankt.

Dan gaan we als eerste de g28 toerentalsensor + bedrading vervangen.

Goede kans dat het aan de genoemde G28 sensor ligt, of de bedrading. Dit zijn vrij klassieke foutmeldingen, en gelukkig voor jou is deze enkelvoudig (als in: lijkt maar 1 sensor te zijn die een fout geeft)
Dankjewel voor je reactie, vanmiddag even kijken voor de sensor/bedrading te vervangen.

Fijne dag vandaag!

hemi24

Forumguru
Ik zou beginnen met controleren en zaken proberen uit te sluiten, alvorens radicaal te gaan vervangen..!

• Leuk
Waarderingen: Tees

Antera

Donateur
Zullen we eerst eens vragen wat er mis is met de auto dat je hem uitgelezen?

Sommige storingen komen wel eens voor maar verdwijnen vanzelf maar blijven wel in het storingsgeheugen staan.

Dus als je niks merkt dan wissen en kijken of hij vanzelf terug komt.

Zullen we eerst eens vragen wat er mis is met de auto dat je hem uitgelezen?

Sommige storingen komen wel eens voor maar verdwijnen vanzelf maar blijven wel in het storingsgeheugen staan.

Dus als je niks merkt dan wissen en kijken of hij vanzelf terug komt.
Heb hem tot nu toe 3x uit gelezen en gewist. Hij komt dus wel terug en elkeer die zelfde P code..

Het gebeurt regelmatig met door trekken in zijn 2e versnelling of in ze 5e versneling en dan als die onder de 2000 toeren komt en door moet trekken.

Dan zie je dus de toerenteller soort van hokken en stoten als je begrijpt wat ik bedoel?!

Dan ga je google en doen en dan kom je uit op de G28 sensor en dat zou dan de toerentalbegrenser kunnen zijn.

Dus mijn idee is om die gewoon preventief te vervangen hij kost maar 70 tientjes ofzo.

Of hebben jullie een ander idee?

Groetjes

Antera

Donateur
Dit kan daaraan liggen maar zou hij denk ik niet alleen bij dat toerenbereik er last van hebben. Maar bougies/Kabels enz ook al nagekeken / vervangen>

Bovenaan Onderaan