Hulp gevraagd: POI's (tankstations) in O3 met Amundsen laden

Beste Forumgenoten,

Ik probeer een set met BP-tankstations als POI op mijn Amundsen te krijgen maar struikel op het eind...wellicht kunnen jullie mij vertellen wat ik fout doe en hoe ik dit wel voor elkaar krijg....het doel is om bij voorkeurtankstations het merk BP aan te kunnen vinken zodat ik deze makkelijker kan vinden.

Wat heb ik al gedaan?

- de set met GPS gegevens gedownload van de site van BP
- die set " ingeladen" in het " My destinations" stuk van Skoda. Je krijgt de adressen netjes te zien op het kaartje in het sherm.
- vervolgens een bestand vanaf te site opgeslagen om in de kunnen laden in de O3

Hoe laad ik deze nu in? Via reisdoelen importeren kun je alleen V-card gegevens inladen en via zoeken naar Softwareupdate (in het gedeelte van de auto zelf) kan de O3 niets vinden.

Wat doe ik fout?

groet,
Peter

AndreM

Forumguru
Ik zal eens kijken of die data wel in de oude software staat, er wordt wel eens wat vergeten.

Ik zal eens kijken of die data wel in de oude software staat, er wordt wel eens wat vergeten.
In de vorige versie (P45, ECE 2015) staan ze ook niet. Het kan goed zijn, dat ze individueel wel te vinden zijn, maar is fijn als je het merk als voorkeur kan opgeven. Sommige leaserijders zijn nu eenmaal gebonden aan bepaalde merken.

AndreM

Forumguru
In de vorige versie (P45, ECE 2015) staan ze ook niet. Het kan goed zijn, dat ze individueel wel te vinden zijn, maar is fijn als je het merk als voorkeur kan opgeven. Sommige leaserijders zijn nu eenmaal gebonden aan bepaalde merken.
Ik heb nog software van november 2013, die stond erop toen ik mijn auto kreeg.

hemi24

Forumguru
Begrijpend communiceren is nog altijd geen gemeengoed...

@AndreM : Ja, ze staan er nog altijd op, maar wat @Henkiedeknip bedoeld is dat je ze niet als apparte POI categorie kunt selecteren, zoals je dat dus wel kunt voor bijvoorbeeld de Esso, Shell, etc...

Rare aan het geheel is, dat als je maar een Audi A3 rijdt je dit wel kunt, uit exact dezelfde data, maar voor een VW, Skoda en Seat dus niet...

Ik verwacht dat het voor de Amundsen versie van topicstarter niet gaat werken, netzomin het voor de versie in mijn Golf ook niet werkt.
Nieuwere versies (modeljaar 2016, vanaf productieweek 22 van dit jaar) zouden het wel moeten kunnen.

Begrijpend communiceren is nog altijd geen gemeengoed...

@AndreM : Ja, ze staan er nog altijd op, maar wat @Henkiedeknip bedoeld is dat je ze niet als apparte POI categorie kunt selecteren, zoals je dat dus wel kunt voor bijvoorbeeld de Esso, Shell, etc...

Rare aan het geheel is, dat als je maar een Audi A3 rijdt je dit wel kunt, uit exact dezelfde data, maar voor een VW, Skoda en Seat dus niet...

Ik verwacht dat het voor de Amundsen versie van topicstarter niet gaat werken, netzomin het voor de versie in mijn Golf ook niet werkt.
Nieuwere versies (modeljaar 2016, vanaf productieweek 22 van dit jaar) zouden het wel moeten kunnen.

Als ik in de mappenstructuur van het navigatiekaartje kijk is er op een gegeven moment een splitsing in mappen 1,2,3 en 4, waarbij de mappen merkgebonden lijken te zijn! zo is volgens mij map 3 die van Skoda......verder kon ik er geen niet heel veel wijs uit.....

Skoda-MAN

Forumguru
Als ik in de mappenstructuur van het navigatiekaartje kijk is er op een gegeven moment een splitsing in mappen 1,2,3 en 4, waarbij de mappen merkgebonden lijken te zijn! zo is volgens mij map 3 die van Skoda......verder kon ik er geen niet heel veel wijs uit.....
Nummer 1 is de Audi map en daar staat in de brands map wel het BP logo, dus alleen Audi rijders mogen BP tanken.
Misschien is hier op het forum iemand zo slim om er in te modificeren zodat het ook nog werkt.

hemi24

Forumguru
Heb het wel proberen aan te passen, maar werken deed het niet.

Het is dus niet zo simpel als het aanpassen van de car-cursor in de blauwe versie van de Seat...

Soortgelijk onderscheid is de snelheidsafhankelijke hoek van de 3D aanzicht, die is in de Audi-versie ook "dynamischer" en de afwezigheid van de horizon in de Skoda-versie.

AndreM

Forumguru
@hemi24 , ik begreep de vraag wel van @Henkiedeknip alleen kon ik het niet nakijken omdat ik vandaag aan het werk was.

Zoals jij zegt dat nummer 1 in de software van Audi is zou zomaar kunnen.
Maar als je goed kijkt zie je dat de mappenstructuur van nr. 1 totaal anders is als van 2,3 en 4.
Met dit gegeven maak ik op dat het nooit gaat werken voor VW, Seat of Skoda.
Zie voorbeeld.
upload_2015-11-16_22-39-21.png

upload_2015-11-16_22-40-16.png

Het was mij eerlijk gezegd niet opgevallen omdat ik altijd Shell tankt en ik kan mij voorstellen dat @Henkiedeknip dit een gemis vind omdat hij alleen maar BP mag tanken.
Handmatig een poi in de bestanden map maken zal niet gaan lukken omdat de locaties niet bekend zijn.
Dan denkt Henkie dat hij naar de BP rijd, blijkt het ineens een Esso te zijn. :maakmegek:

hemi24

Forumguru
In principe moet het te modificeren zijn, want alle dat is voorhanden, alle 4 de merken stoelen op één en dezelfde mapdata, dus je moet het zo kunnen schrijven dat de BP overlay van de Audi POI's uit map 1(Audi) zichtbaar worden in map 3 (Skoda).

Zoals gezegd, ik ben ermee aan het stoeien geweest maar kreeg het niet werkend geprogrameerd. Ik heb het idee dat een deel van de software in het systeem geladen wordt en dit bij gelijkblijven van de versienummer van de software niet gewijzigd kan worden. M.a.w. als je de versie 0051 zou herschrijven en hier een versie 0052 van zou kunnen maken, zou het systeem het waarschijnlijk wel lezen. Maar veranderingen binnen een versie, het zij 0051 of 0054 gaat niet werken.

Ik ken het probleem maar al te goed want ik heb een Aral/Routex-tankkaart en moet dus binnen NL ook langs de BP (of Texaco)...

In principe moet het te modificeren zijn, want alle dat is voorhanden, alle 4 de merken stoelen op één en dezelfde mapdata, dus je moet het zo kunnen schrijven dat de BP overlay van de Audi POI's uit map 1(Audi) zichtbaar worden in map 3 (Skoda).

Zoals gezegd, ik ben ermee aan het stoeien geweest maar kreeg het niet werkend geprogrameerd. Ik heb het idee dat een deel van de software in het systeem geladen wordt en dit bij gelijkblijven van de versienummer van de software niet gewijzigd kan worden. M.a.w. als je de versie 0051 zou herschrijven en hier een versie 0052 van zou kunnen maken, zou het systeem het waarschijnlijk wel lezen. Maar veranderingen binnen een versie, het zij 0051 of 0054 gaat niet werken.

Ik ken het probleem maar al te goed want ik heb een Aral/Routex-tankkaart en moet dus binnen NL ook langs de BP (of Texaco)...
waar kan ik de mapdata vinden?

... op je SD-kaart in slot 1 of 2 van je navi-unit?
sorry, druk me (wederom?) niet helder uit...ik kreeg de indruk dat de daadwerkelijke data met GPS gegevens (mapdata) op de SD kaart merkoverstijgend zijn, maar dat de bijzondere gegevens als dealers, tankstations in de merk-specifieke mappen (nr 1 tm 4) staan...

hemi24

Forumguru
Deels, er wordt verwezen naar de diverse POI-categorieën die allemaal een eigen unieke (regel)nummer hebben...
Icoontjes zijn merkspecifiek, de overlay met posities is algemeen.

Bovenaan Onderaan