Hulpveren icm Eibach verlaging

ocatavia2015

Actief lid
Binnenkort krijg ik mijn octavia combi (2.0TDI met 18" lm-velgen). Ik heb hier tevens Eibach verlaging op besteld.

Voor mijn werk moet ik nog wel eens mijn kofferbak volladen met ca. 200-300kg...

Ik had er nog niet eerder aan gedacht maar is het verstandig hun hulpveren te laten monteren en kan dit uberhaupt icm met de bestelde eibach verlaging?

Havana

Forumguru
Kan niet en is ook niet nodig want Eibachs zijn progressief en zakken nauwelijks door.

Cordoba

Forumguru
Zoals Corné ook al aangeeft, 300 kg bagage in de kofferbak is wel erg veel, dat is vergelijkbaar met 4 volwassenen (m/v) van normaal postuur!!
Ik hoop dat dit bagagegewicht met naar voren geklapte achterbank is, want als je de achterbank gewoon nog vol kunt zetten met mensen, ga je volgens mij over het maximum totaal gewicht heen (in elk geval voor de achteras).

• Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
@micky heeft toch ook Eibach en een caravan, misschien heeft hij al ervaringen met belading plus ook nog eens kogeldruk?
Klopt, en hier een foto van volle belading van de kofferbak en ongeveer 88kg kogeldruk, ondanks dat op de foto lijkt dat het neuswiel op de grond drukt, is dit niet zo, heb deze foto speciaal gemaakt als voorbeeld voor het doorhangen (of juist niet) ImageUploadedByTapatalk1431250203.315055.jpg

Bovenaan Onderaan