Hulpveren of slechtwegdekpakket ?

adapter

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Bijna ben ik in het bezit van de Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Businessline met trekhaak.
Zoals bekent is deze wagen iets verlaagd en ik rij wel eens met aanhanger en voor de rest altijd gereedschap in de kofferbak.
Wat is wijsheid het plaatsen van hulpveren of slechtwegdekpakket en wat is het verschil tussen deze twee opties :confused:
Gr Adapter.

Rallye

Forumguru
Kun je een slechtwegdekpakket überhaupt achteraf monteren? Ik neem aan dat de auto al besteld is, waarschijnlijk is bovendien een ander onderstel niet af-fabriek leverbaar bij de Greenline.

ik heb een o2 met slechtwegdek pakket gehad bouwjaar 2007, en dit pakket was vanaf fabriek geleverd. Dus na aflevering een slechtwegdekpakket erop laten zetten is geen optie, het is meer dan alleen maar andere veren, ook de onderkant is voorzien van extra beplating. Het comfort werd wel harder, maar de bodemvrijheid was zeer fijn voor de drempels. Op belgische wegen was het goed rijden met 150, zeer comfortable vond ik zelf. En zwaar beladen op vakantie was geen probleem hij hing bijna niet achterover, dit in vergelijking met een standaard o2 die helemaal diep gaat hangen als hij zwaar beladen is. Met hulpveren heb ik geen ervaring, maar ik zou ze er wel onder laten zetten als ik lees dat je altijd aardig zwaar beladen op weg bent.

hemi24

Forumguru
Voor zover ik heb begrepen is het slechtwegpakket weinig anders dan de 4x2 uitvoering van het 4x4 pakket... Dit zou inhouden dat het onderstel / de vering ietwat verhoogd en verzwaard is uitgevoerd, met de genoemde extra bescherming aan de onderkant (o.a. onder motor).

Please, correct me if I'm wrong!!!

Ik heb een paar luchtbalgen gemonteerd van MAD suspensions. Dit werkt perfect.
Als de auto leeg is lucht er uit en je voelt geen verschil. Als de auto beladen is of als je met aanhanger rijdt een beetje lucht er in en de auto hangt niet door.

Suc6 met je keuze.

Bovenaan Onderaan