Hulpveren Superb 2011

Delions

Nieuw lid
Goedemiddag,

We zijn net terug van vakantie met onze Superb uit 2011 die we net 3 weken hebben. Onder de Superb zit een sportonderstel, alleen is de achterkant behoorlijk laag en met een vouwwagen nog lager. Had nog maar 4 a 5 cm over.
Nu hoorde ik dat je dan hulpveren kan monteren en daar gaat mijn vraag dus over.
1. Gaat met hulpveren de auto ook iets omhoog, zou wel mogen.
2. Welke moet ik hebben.
3. Waar kan ik dit laten doen, ik woon in Wateringen vlakbij Den Haag.
Zelf heb ik wel een goede krik alleen ben ik niet al te technisch om het zelf te doen.

Alvast bedankt voor de reacties.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb onder mijn Fabia (ander model, maar zelfde principe) gewoon de OEM Skoda hulpveren laten plaatsen door de dealer. Met de caravan erachter (Eriba, 1000 kg beladen gewicht bijca. 50-6- kg kogeldruk) en redelijk wat bagage in de auto ligt de combinatie superstrak zonder door te hangen. Zonder caravan merk ik er hoegenaamd niks van.
Ook met het fietsenrek erop (met een e-bike en een gewone fiets) rijdt het zonder dat je er iets van merkt.

De achterkant komt wel iets omhoog (een cm of 3), dus even opletten dat na het plaatsen behalve de koplampen ook de eventuele mistlampen bijgesteld worden. Die laatste waren ze bij mij vergeten, daar moest ik even voor terug.
 

Antera

Donateur
Plaatsen van hulpveren gaat zeker ervoor zorgen dat de auto hoger komt te staan. De veren drukken natuurlijk ook nog omhoog.

Wat een oplossing is is een setje Eibach monteren die verlagen de auto wel wat maar staat uiteindelijk beter en met belading werken de Eibach veren meer tegen en zorgen ervoor dat de auto uiteindelijk niet zo laag komt te staan als met OEM veren en belading.

Hulpveren kan ik wel plaatsen. hier kan je eens kijken welke je nodig hebt enz:
http://www.hulpveren.nl/?gclid=Cj0K...Nqp8FWBSx5KOA7qo0gn51OqqboskaEYs3kaAhX_8P8HAQ
 

Delions

Nieuw lid
Hallo Antera,

Andere veren eronder zetten die de auto nog meer verlagen is niet de bedoeling.
Mijn voorkeur zijn hulpveren.

Das mooi dat jij ze eronder kunt zetten. Wanneer zou dat kunnen en wat zijn de kosten. Ook niet onbelangrijk waar woon je?

Mvg,
Jaco
 

h.r.

Actief lid
Ik heb een superb uit 2010 en had hetzelfde probleem. Met 4 volwassen personen kwam ik al snel aan de grond.
Ik heb hulpveren gekocht van het merk MAD. Heb ze zelf gemonteerd (stelt echt niets voor).
 
Ik heb een superb uit 2010 en had hetzelfde probleem. Met 4 volwassen personen kwam ik al snel aan de grond.
Ik heb hulpveren gekocht van het merk MAD. Heb ze zelf gemonteerd (stelt echt niets voor).

Vraagje: is monteren met alleen een krik mogelijk of heb je echt een brug nodig?
Ik wil ook de MAD hulpveren gaan aanschaffen en overweeg het zelf te monteren, vandaar.
Ik heb een goeie hydraulische krik in mijn bezit maar ik vraag me af of dat voldoende is.

Komt de auto trouwens nog ver omhoog of valt dat wel mee?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

reeseend

Forumguru
je kunt ook eens kijken bij http://carsupport.nl/ . misschien zetten ze de veren er ook nog onder tegen een kleine vergoeding. Ik heb ze ook onder mijn RS zitten en ben al jaren zeer tevreden met de hulpveren.
 

Kiddigital

Nieuw lid
Heb ook de hulpveren van carsupport laten plaatsen door de lokale garage nadat we vorig jaar met de vouwwagen erachter het neuswiel kapot hadden omdat de achterkant zover zakte (gewichtsverdeling was in orde). Dit jaar met de hulpveren geen probleem.

Achterkant staat onbelast wel een paar centimeter hoger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tafkah

Forumguru
Bij mijn SII heeft de monteur de hele hoogteregellichtsensor (3x woordwaarde) van mijn achteras afgebroken.. met als gevolg dat de xenons zich zo afstellen dat je 2 meter zicht naar voren hebt.. (en meer niet...).
Dus even voor de TS... als je zelf niet al te handig bent en je gereedschapsuitrusting bestaat uit een potkrik, een waterpomptang en een botte schroevendraaier, dan vraag ik me af of het verstandig is aan deze exercitie te beginnen.

Mijn eerste SII had overigens geen hulpveren (was OK, maar het was én geen greenline (sportonderstel) én een sedan). Mijn huidige SII is een combi en een greenline, en op aanraden van de folder en de dealer toch voor hulpveren gekozen. Helaas moest deze auto worden geleverd via een dealer in het oosten van het land (lm kon een paar centen besparen), en is bij aflevering door een monteur aldaar al... vernaggeld?...

Moest dus toch nog terug naar een lokale dealer om het te laten fixen..

Persoonlijk zou ik meer voelen voor @Antera 's advies. Volgens mij heb je met die Eibachs zonder aanhanger ook nog veel plezier. Hulpveren maak de auto onbeladen niet... soepeler...
 

andrehj

Forumguru
En jij denkt dat je met Eibachs een soepeler auto krijgt? :maakmegek:
Ik ben net terug van een vakantie in Frankrijk, en na veel rondrijden in dat land en vooral ook door België weet ik ook weer waarom ik in beide landen nauwelijks verlaagde auto's en platte banden tegenkwam...
Over die sensor: Die schijnen wel vaker af te breken, ik ben dat elders ook al tegengekomen.
 

Tafkah

Forumguru
Uhhh ik hopp dan in iedergeval soepeler dan hulpveren. Onbeladen denk ik soms wel eens geen vering achter te hebben..
Maar goed, ik heb geen ervaring ermee..
 

Antera

Donateur
En jij denkt dat je met Eibachs een soepeler auto krijgt? :maakmegek:
Ik ben net terug van een vakantie in Frankrijk, en na veel rondrijden in dat land en vooral ook door België weet ik ook weer waarom ik in beide landen nauwelijks verlaagde auto's en platte banden tegenkwam...
Over die sensor: Die schijnen wel vaker af te breken, ik ben dat elders ook al tegengekomen.

Dan weet ik niet waar jij gereden heb maar er rijden meer verlaagde auto's da jij denkt. En ja Eibach is beter te rijden dan de hulpveren oplossing kan ik je beloven.
 

magicmies

Nieuw lid
Zie ook: http://www.skodaforum.nl/forum/media/montagehandleiding-hulpveren-mad-hv-199515.2869/

Gewoon met een goede autokrik de auto omhoog krikken en de bijgevoegde instructie volgen; opnieuw uitlijnen blijkt niet nodig.
Na het plaatsen van de hulpveren kwam mijn auto onbelast achter ca. 15mm-20mm hoger te staan.
Het enige wat ik heb moet laten doen door de dealer is de koplampen opnieuw afstellen (programmeren) en de mistlampen want dit is echt noodzakelijk.
De auto ligt nog steeds zeer goed op de weg, het comfort blijft hetzelfde en kan hem nu zonder problemen maximaal beladen/belasten; ik rijd vaak van PL-NL/NL-PL (reisafstand >1.100km) met een behoorlijk beladen auto.
 

Bijlagen

  • HV-199515.pdf
    398,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:

Sjoerd&Deborah

Actief lid
Beste Delions,

Ik heb zelf die van carsupport onder mijn SII zitten. Ben jaren lang dealer en montagepunt geweest van hen.... maar door een carrière switch.... ik woon twee dorpen verderop, dus als je iets wilt weten, kan je me een PB sturen.

Het rijdt nog steeds goed!
 
Bovenaan Onderaan