Humby: O2 Combi

Humby

Lid
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdj eeen stille lezer op dit forum, maar ik heb dus een O2 combi besteld die vrijdag wordt geleverd.
Ik stond er eerst wat weigerachtig tegenover om een nieuwe wagen te kopen, maar uiteindelijk door de goede condities die ik kreeg (ook vanwege de voordelen via m'n werkgever) heb ik de knoop doorgehakt.

Het is dus een metallic zwarte 1.6 TDI greenline geworden met met het greenline "plus" pakket en nog wat kleine opties zoals zwarte ramen, maxidot, etc... Hieronder komen dan ook de mooiere Pegasus 17' wielen die ik zelf ergens voor een prikje heb kunnen kopen (nieuw in de doos!) en waarop ik Dunlop sportmaxx bandjes ga leggen.

Omdat ik en m'n vriendin redelijk wat km doen heb ik echt wel een deftig uitgeruste wagen nodig. Het zal een hele nieuwe wereld zijn die voor me opengaat want ik heb vanaf m'n 18j altijd met luchtgekoelde VW's gereden.

M'n eerste busje (een T2 uit 1977, zelfbouwcamper, SUPERBUS! zeer veel spijt dat deze weg is...) :

PICT0631.jpg

m'n 2de busje (een T1 uit 1963, wat verlaagd), ik wilde een splitbus, maar uiteindelijk was een T2 veel leuker en aangenamer om mee te rijden...
PICT3556Large.jpg

Dus =>

Humby

Lid
M'n eerste en huidige kevertje (1303S) opgeleukt met wat Porsche onderdelen (deze hou ik zeker bij!) Super autooke, plakt op de weg!
IMG_1021Large.jpg

en m'n huidige busje (een 1968 T2a westy camper met tintop en ook wat aangepast qua chassis en wieltjes..) om te cruisen, tripjes en vakanties te doen (deze gaat ook niet weg, beste busje tot nu toe!):
P1000845Large.jpg

Zo weten jullie ook wat meer over mij. :473:

Ik rij zo een 30 000 km per jaar en het is echt zonde om dit met een kevertje of busje af te malen (ook qua brandstofverbruik :icon_smile_dead:).

Daarom dus de Skoda!

Aircooled greetz,

Humby

Ronnie

Forumguru
Welkom op dit forum!!
Tot gisteren had ik ook een kevertje, 1300 uit 1971, maar er zat te veel werk/tijd/geld in om hem weer in de staat te krijgen als de jouwe! Zo te zien is dit een Mexicaan?
Kun je de roest aan de bodem dan nog wel in de hand houden?
Of heb je al een body-off restauratie gedaan?

Bijlagen

• kever verkl..jpg
    kever verkl..jpg
    92,8 KB · Weergaven: 6

MarcoO2

Forumguru
welkom, vele plezier op het forum en met je Octavia! En wat een geweldige collectie heb jij gehad (of heb je nog)! Ik wilde wel dat ik de tijd en de ruimte had voor dat soort auto's... geweldig!!! Zeker als ze in zo'n goede staat zijn als die van jou zo te zien zijn!

Rallye

Forumguru
welkom op het forum, Humby. Mooie VW-collectie!!

Hieronder komen dan ook de mooiere Pegasus 17' wielen die ik zelf ergens voor een prikje heb kunnen kopen (nieuw in de doos!) en waarop ik Dunlop sportmaxx bandjes ga leggen.

Waarom die Dunlops? Ik had ze onder mijn RS, maar vind mijn huidige Michelin Pilot veel fijner. De Dunlops waren snel gecupt.

Humby

Lid
Welkom op dit forum!!
Tot gisteren had ik ook een kevertje, 1300 uit 1971, maar er zat te veel werk/tijd/geld in om hem weer in de staat te krijgen als de jouwe! Zo te zien is dit een Mexicaan?
Kun je de roest aan de bodem dan nog wel in de hand houden?
Of heb je al een body-off restauratie gedaan?

Het is zéker geen mexicaan, maar een 1303S uit 1973!

Hij is keihard aan de bodem en hij is nog nooit gerestaureerd geweest. Altijd met liefde onderhouden en 1 maal overspoten in de originele kleur!
Ik heb slechts op 1 plek roest en dat is aan de wielrand omdat ik op een keer mijn schroefkitje dat eronder zit te laag had afgesteld en de band aanliep bij een snelgenomen bocht => lak verbrand, en niet tijdig geretoucheerd...

Humby

Lid
Waarom die Dunlops? Ik had ze onder mijn RS, maar vind mijn huidige Michelin Pilot veel fijner. De Dunlops waren snel gecupt.

Heb hier al heel goede ervaringen (zowel privé als op m'n werk) mee gehad! Dit is echt een goede kwaliteitsband! Die Pilot Sport van Michelin is natuurlijk ook een zeer goede rubber, maar bij Dunlop heb ik interessante connecties...

Aircooled greetz,

Humby

Ronnie

Forumguru
Het is zéker geen mexicaan, maar een 1303S uit 1973!

Hij is keihard aan de bodem en hij is nog nooit gerestaureerd geweest. Altijd met liefde onderhouden en 1 maal overspoten in de originele kleur!
Ik heb slechts op 1 plek roest en dat is aan de wielrand omdat ik op een keer mijn schroefkitje dat eronder zit te laag had afgesteld en de band aanliep bij een snelgenomen bocht => lak verbrand, en niet tijdig geretoucheerd...
Nou, mijn complimenten voor de perfecte staat van de auto's!!!

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum .
Wat een mooie colectie aan busjes heb jij daar al gehad man. Ik vond de rode toch het mooist , maar dat laatste die jij nu nog in je bezit hebt is toch ook een heel mooi busje hoor . Enkel je kever , ik zie nu wel heel graag groen , maar dat groen zie ik dus ne echt niet graag . De kever ziet er anders toch heel goed uit gezien zijn leeftijd .Je zou haast denken dat hij helemaal opnieuw is gedaan.
Nu de nieuwe die in aantocht is , dat gaat een hele andere sensatie met zich meebrengen als die lucht gekoelde VW's waar jij nu in rond toert . Vooral veel stiller en meer comfort zal je hebben met je nieuwe auto.
prima keuze heb jij daar gemaakt .

Bovenaan Onderaan