HVAC Central Flap (V70)

Adoks

Senior Member
Forumgenoten,

Ik zou graag gebruik willen maken van jullie brainpower. Al een tijdje heb ik last van een haperende V70 klep in het HVAC (Heating, Ventilation, ...) systeem. Deze zorgt er bij mij voor dat er geen lucht uit de middenconsole wordt geblazen.

Nu dacht ik dat de regelmotor aan de rechterkant van de middenconsole zou zitten. Na het demonteren van panelen en handschoenkastje vond ik eigenlijk vrij weinig. Een stelmotor, maar wel de verkeerde.

Nu vermoed ik dat de stelmotor die ik nodig heb aan de linkerkant zit, maar wat moet ik daarvoor verwijderen? Het hele dashboard of alleen het linkeronderpaneel bij het stuur?

Zie bijlage eerste probeersel:

Bijlagen

• WP_20150627_14_12_36_Pro.jpg
    WP_20150627_14_12_36_Pro.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
in principe is dit "dashboard" uitbouwen... Maar misschien dat @Monteurtje een handigere manier weet? Ik zal eens kijken of ik een algemeen overzicht van de kleppen vind om zo beter te kunnen zeggen waar ze juist zit achter het dashboard. (ik vermoed héél centraal vrees ik :( )

Stelmotor van de centrale klep -V70- uit- en inbouwen
Uitbouwen
– Dashboard uitbouwen → Carrosserie - montagewerkzaamheden; Rep.-groep70.
– Steekverbinding van de stelmotor van de centrale klep -V70- lostrekken.

– Draai de bevestigingsbouten -1- los en neem de stelmotor voor de centrale klep -V70- weg.
Inbouwen
De voor het uitbouwen beschreven handelingen in omgekeerde volgorde uitvoeren en daarbij op de volgende punten letten:

Aanwijzing
t Na het inbouwen van de stelmotor moet de werking van de centrale klep worden gecontroleerd.
t Met behulp van de voertuigdiagnose-, meet- en informatiesysteem -VAS 5051- de functie ‘Basisafstelling inleiden’ uitvoeren.

S87-0246.png

Adoks

Senior Member
Wow, dank je. Die zit wel heel erg hoog en dan lijkt het inderdaad op het hele 'dash; uitbouwen. Mooi plaatje. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik die klus ga afmaken. Misschien als ik echt een keer tijd over heb.

Ik hou me aanbevolen wat betreft tips qua uitbouwen. Lijkt me een volledige dagklus.

Antera

Donateur
helaas is die klep geen makkelijk klusje je kan ook je pendalen uitbouwen om er beter bij te kunnen maar demontage van het dash is de makkelijkste manier en kan je overal goed bij. Een dagtaak heb je er wel aan

Bovenaan Onderaan