Hydraulische kettingspanner

Stephan

Nieuw lid
Ik heb een octavia II 150000km, sinds enkele maanden na starten 2-3 seconden een ratelend geluid.
Het zou de Hydr. kettingspanner zijn volgens een monteur en gaat zo ongeveer 900 euro kosten.
heeft iemand hier ervaring mee?

Monteurtje

Forumguru
Je hebt een 1.6 FSI? Dat kan inderdaad de kettingspanner zijn. Heb het 2 keer meegemaakt. Beide keren niet bij ons gerepareerd. 1 keer einde lease en de andere was garantie voor een ander bedrijf, dus waarschijnlijk daar gerepareerd. Ik weet niet wat dat aan onderdelen en tijd kost. Dat zou ik even moeten nagaan. (als ik daar tijd voor heb)

Stephan

Nieuw lid
inderdaad een 1.6 fsi. Bij de Skoda dealer zelf hadden ze het nog niet vaak gehoord.
Maar ja moet toch wat aan gebeuren. denk zal eens even kijken wat de ervaringen hier over zijn.

Falcon

Donateur
Als de Skoda dealer er dus geen ervaring mee heeft, zou ik jou aanraden om de werkzaamheden te laten uitvoeren bij een dealer die dit probleem vaker bij de hand heeft gehad.

Waarschijnlijk is de totaalprijs aan manuren dan lager en je weet zeker dat ze het kunnen.

Monteurtje

Forumguru
Ik heb even gekeken. De kettingspanner kost inderdaad 32 euro + pakkingen en waarschijnlijk vervangen ze ook de geleiders en misschien ook de ketting. Maar het lijkt me sterk dat het een klus van een hele dag is.

Stephan

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reactie. Volgens mij zou hij inderdaad gelijk de ketting vervangen.
Eigenlijk wil ik wel even rond vragen hier en daar maar wil het ook graag gedaan hebben voordat ik grotere problemen krijg.

Bovenaan Onderaan