Columbus I phone spiegelen

Beste

zal hier misschien al ergens staan maar vind het niet terug.

hoe kan ik mijn u phone spiegelen op een Columbus navi in een superb van 2018 ?
zie tot mensen hun beeld van de gsm volledig over spiegelen maar hoe en met wat gaat dit?

link naar een oplossing is ook zeer welkom

groeten en alvast bedankt

TB404

Actief lid
Indien je auto het ondersteunt is het een kwestie van de USB kabel aansluiten en CarPlay starten en de schermpjes volgen die vragen om "toestaan"etc.. Dat is eigenlijk te simpel.

TB404

Actief lid
https://support.apple.com/nl-nl/HT205634

Deze link is alles wat je nodig hebt verder.
Ja de Superb uit 2018 kan het hebben, maar ik weet niet of er ook auto's geleverd zijn waarbij de functie niet beschikbaar is zonder bijbetaling o.i.d. Het is afhankelijk van het infotainment systeem etc.

Antera

Donateur
Tot betrekking op jouw vraag: Spiegelen van je telefoon niet niet mogelijk. Wel kan je wel Apple carplay gebruiken ( als je dit hebt anders kan ik dit voor je activeren) en kan je bepaalde apps ( beperkt) gebruiken. Wil je wat jij wilt dan kan dit met een Android door wat rooten en andere zaken om dit voor elkaar te krijgen.

Draadloos is ook mogelijk door een ali expres dongle via de USB maar hoor hier veel verschillende verhalen over. Het draadloos is pas op de nieuwste modellen en generatie vrijwel standaard geworden ipv met een kabel

Dus Et Android is dit wel mogelijk?
Heb nu CarPlay al watkost het om de spiegeling te krijgen
Is het dan ook mogelijk om dingen te kijken als de auto rijd?

Met Android lukt dit spiegelen wel?
Is het dan ook mogelijk iets af te speen tijdens het rijden?
Wat kost dit omdat te activeren?
CarPlay heb ik al

Groeten

Antera

Donateur
Dat kan ik niet activeren. Je zal je telefoon moeten rooten en een paar aps erop zetten enz om dit voor elkaar te krijgen. Er zijn mensen die het voor elkaar krijgen maar niet simpel.

Rallye

Forumguru
@1986 kenny Carplay en Android Auto en Mirrorlink (ook voor Android, maar heeft zich nooit ddorgezet)vallen onder Smartlink. Met beide systemen spiegel je je systeem niet echt, maar heb je wel toegang tot gecertificeerde apps. Wat wil je precies dat met Carplay niet kan?

Ik kan een app van Telenet op de auto het geluid laten af spelen maar de beelden niet wou die app ook graag kunnen zien op de navi voor de kinderen enzo

Derooke

Forumguru
Even ter informatie.
Let Wel : wettelijk gezien mag je in BE geen filmpjes op een voorscherm van infotainment laten zien terwijl je rijdt .(als je stilstaat wel)Dit is ook heel gevaarlijk.

Als je beelden wil laten zien bvb YouTube. Is dit mogelijk ( heb ik in het verleden nog gedaan)
Een 2de mobieltje(voor enkel in de wagen) rooten. Alle Google updates stoppen (incl play store, android auto en zelf YouTube (enkel via externe bron binnenhalen)
Alle updates van je foon uitzetten.
Dus geen bankzaken apps meer (daarom2de niet primaire telefoon)mogelijk na een tijdje door geen updates.

De laatste gekende versie van Android auto die dit kan gebruiken .

En voila je hebt dan net geen 720 p beeld volgens mij maar het werkt wel (wel onhandige bediening)

Edit : ook nog video doorsturen in android auto ontwikkelaar instellingen mogelijk maken en onbekende bronnen aanvinken

Dat dit niet mag wist ik al.
Heb dit vroeger ook gehad met Pioneer in mijn Passat. Kabeltje van de radio niet op handrem aansluiten in dit ging.
Nu wou ik dit ook met de Columbus maar begrijp niet hoe ik dit aan de praat
Krijg of wat ik er precies allemaal voor moet doen
Niet gemakkelijk precies
Heb al enkele dingen
Geprobeerd met i Phone zelf oud toestel van kameraad gekregen echter niks lukt
Is er geen stappen uitleg tot iemand weet of iets???

Bovenaan Onderaan