IAA autobeurs in Franfurt

plaza

Forumguru
Wie gaat er nog naar de IAA in September ?
Ik ga in ieder geval ( al voor de 5e keer) weet alleen nog niet wanneer.
Ik heb altijd geluk gehad met schitterend mooi weer, zeer veel mooie auto's ,
onzettend lekker eten op het horeca plein en veel gezelligheid.
2 jaar geleden de Superb ontdekt, vorig jaar direct besteld......
Nou maar hopen dat er niet weer iets bijzonders staat ...:winkie:

MarcoO2

Forumguru
Hey leuk! Ik ga waarschijnlijk ook, de 2oe en 21e denk ik. Ben er al vaak geweest, altijd meerdere dagen en gecombineerd met een rondje door de Eiffel... langs een zekere Ring... om het auto-uitje af te maken ;)

kun je een beetje leuk pitten daar voor weinig?
op en neer is op zich wel te doen denk ik, maar als ik kan slapen voor een paar knaken is dit het overwegen waard

MarcoO2

Forumguru
Overal in Duitsland kun je B&B's vinden waar je voor om en nabij de 25 euro kunt slapen én ontbijten. Doe dat al jaren, zowel voor de IAA als voor de Nurburgring-bezoekjes. In Frankfurt zelf zul je dat niet vinden voor dat geld, maar als je er 10 km vandaan zoekt, dus wel.

En blijven slapen is de moeite waard hoor, je hebt aan twee dagen net genoeg om alles te kunnen zien. En als je 's-morgens die kant op tuft, en dan de hele dag rond hebt gelopen, wil je echt niet weer in je auto om terug te tuffen. Daarvoor is het echt nét te ver rijden (tenminste, dan is mijn mening en ervaring).

tips waar deze te boeken? of ga je op de bonne-foi (??)

Overal in Duitsland kun je B&B's vinden waar je voor om en nabij de 25 euro kunt slapen én ontbijten. Doe dat al jaren, zowel voor de IAA als voor de Nurburgring-bezoekjes. In Frankfurt zelf zul je dat niet vinden voor dat geld, maar als je er 10 km vandaan zoekt, dus wel.

En blijven slapen is de moeite waard hoor, je hebt aan twee dagen net genoeg om alles te kunnen zien. En als je 's-morgens die kant op tuft, en dan de hele dag rond hebt gelopen, wil je echt niet weer in je auto om terug te tuffen. Daarvoor is het echt nét te ver rijden (tenminste, dan is mijn mening en ervaring).

hemi24

Forumguru
Ook ik ben van plan weer een bezoek te brengen aan de IAA dit jaar.
Alleen ga ik wel voor één dag, kwestie van vroeg vertrekken en een beetje doorrijden, dan is het net mooi in één dag te doen! ;)

E

Ex-lid 2926

Ik ga ook deze keer weer met mijn oudste zoon naar de IAA. Hij is een echte Honda liefhebber (heeft het laatste type Civic 1.8 sport) en op de IAA wordt de nieuwe Civic onthuld. Verder zijn er nog heel veel primeurs te zien, waaronder de nieuwe VW Up, Opel Zafira Tourer, Audi A3 enz enz.
Wij gaan een dag voor het beursbezoek al naar Frankfurt. Even lekker door de stad slenteren en een hapje eten. Na het bezoek aan de IAA even uitrusten bij een hapje en dan weer naar huis. 's Avonds is het niet zo idioot druk op de Autobahn en dan zijn we rond 01:00 uur wel weer thuis.
Voor de overnachting zoeken we ergens een hotel, pension of B&B buiten Frankfurt, maar wel in of nabij een plaats met een station. En dan met de trein naar Frankfurt hauptbahnhof. En dan met de metro of lopend naar de messe. Ik ga in ieder geval niet met de auto Frankfurt in. Hoef ik ook geen "umweltplakete" meer aan te schaffen.

MarcoO2

Forumguru
En inmiddels weet ik het zeker: ik ga de 20ste en 21ste. Ben dan net een week terug van drie weken Italie, dus wel weer toe aan een uitje! ;) Nog meer mensen die die dagen in Frankfurt zijn?

MarcoO2

Forumguru
Even een schopje omhoog: zijn er nog meer mensen die inmiddels weten of ze naar Frankrfurt gaan?

Yep, ik ga de vrijdag 23 september. in één dag op en neer met de ICE, vanuit Veenendaal in 3 1/2 uur naar Frankfurt.

Inmiddels voor de vierde keer naar deze super autoshow. Ben benieuw naar de Mission L.

MarcoO2

Forumguru
Nog één nachtje slapen... :D

Dit wordt voor mij de 6e keer, ben er drie keer op de persdagen geweest als fotograaf, en dit wordt nu de derde keer als gewone bezoeker (al heb ik nu betere fotografieapparatuur bij me dan toen, haha)

___JC___

Forumguru
Ik zou nog wel graag willen, maar planningstechnisch gaat het erg lastig worden helaas. Zondag zal wel ontzettend druk zijn toch?!?

E

Ex-lid 2926

Gisteren geweest. Het was er flink druk en het was ook nog eens prachtig weer in Frankfurt. Dus flink zweten in de hallen en tussendoor even lekker in het zonnetje uitpuffen op het immense binnenterrein. Mijn zoon en ik hebben in ieder geval flinke afstanden gelopen.
Maar wat een prachtige autoshow. De vorige editie heb ik ook bezocht, maar toen was er toch wat minder nieuws en ook ontbraken er wat meer merken. Nu heb ik eigenlijk alleen Mitsubishi maar gemist.
In één dag kan je lang niet alles zien dus heb een selectie moeten maken. De Skoda Mission L vind ik erg geslaagd. Ook vond ik de stand van Skoda lekker ruim opgezet en fraai. Een miniatuur gekocht en nog even verlekkerd gekeken naar de Skoda wielerkleding. De vriendelijke dames achter de info balie waren in ieder geval royaal met uitdelen van heerlijke appels met skodalogo in de schil, keycord en trolly.
Op de naburige stand van Seat viel die nieuwe fraaie concept in een prachtige rode kleur op. Wat een mooie auto.
VW pakte natuurlijk flink uit met de UP en de vernieuwde Beetle.
Hyundai heeft flink werk gemaakt van de nieuwe i30. Mooie hatchback. En concerngenoot Kia had de nieuwe Rio ook in 3 deurs uitvoering staan. Heel mooi ontwerp voor een erg betaalbare auto.
Absoluut hoogtepunt in de categorie betaalbare auto's vind ik nieuwe Opel Astra GTC. Stond daar natuurlijk alleen in de meest dikke uitvoering met 20 inch wielen, maar wat een prachtige coupé.
De nieuwe Honda Civic vind ik qua design een stapje terug vergeleken met de "oude". De nieuwe Mercedes B zal ongetwijfeld goed in de smaak vallen bij de senioren met een goed gevulde beurs.
Waar ik nog erg aan moet wennen zijn Chryslers met de merknaam Lancia en de Dodge Journey omgevormd tot Fiat Freemont.
Wat mij bij de IAA altijd positief verrast is de toegankelijkheid van ook hele dure auto's. Een beetje dure exclusieve auto staat op de RAI altijd achter een hek of touw en altijd met afgesloten deuren.
In Frankfurt kan je gewoon even gaan zitten in een nieuwe Porsche Panamera, peperdure BMW of een AMG Mercedes SLS. Of als motorliefhebber even plaatsnemen op een BMW 1600 of een nieuwe Triumph Street Triple.
Frankfurt zelf vind ik trouwens ook de moeite waard van een bezoek. We zijn een dag voor het bezoek aan de IAA al afgereisd en maar eens heerlijk geslenterd door het centrum. En door het mooie weer waren de terrasjes goed bezet.
En dan valt op dat je ook in deze wereldstad waar de Europese financiele wereld is gevestigd ook gewoon betaalbaar kan eten. En een lekker biertje bij het eten betekent meteen een enorme pul.
En op de parkeergelegenheid in het gebouw van de Europese centrale bank stonden de zwarte limousines bij elkaar. Ook een Mercedes E met nederlands kenteken, dus er zal wel weer (financieel) crisisoverleg gevoerd zijn.
Na het beursbezoek voel je de benen wel. Op de 530 km lange terugreis was ik maar wat blij met de Octavia. Je komt uitgerust thuis aan. Kon met één tank diesel op en neer en volgens de BC een verbruik van exact 5.0 l/100 km. Op de Autobahn zoveel mogelijk 130 km/u gereden op de CC. Op de Saulerland autobahn lukte dat vrijwel niet door werkzaamheden op de vele "talbrücken".

Bovenaan Onderaan