Iemand al ooit een dakhemel vervangen bij Skoda 01 zonder dakraam?

Stephan27

Actief lid
Hoi iedereen,

Heb juist eindelijk een okkasie dakhemel kunnen scoren voor 30€ op een kerkhof in de buurt. De enige regel is dat ik hem er zelf zou moeten uitdraaien.

Heeft iemand hier een schema van of is er geen bepaalde volgorde om dit te veranderen?

Ps; Heeft iemand hier al het dolle idee gehad om bv. Golf4/Bora/passat zetels om te zetten naar de Skoda 1? De zetels zijn na 17j toch wat doorgezeten en boven de steun van de VW-zetels komt niet veel in de buurt...

Grtz

Ronnie

Forumguru
Bij een combi is het goed te doen, kun je de hemel er via de achterklep uithalen.
Bij een sedan moet de voor-of de achterruit eruit om de hemel niet te knikken.

Stephan27

Actief lid
@Ronnie , meen je dit? Dus ik zou een vd ruiten er moeten uithalen om de hemel te vervangen? Ook raar gebouwd.
Hoopte dat het zou gaan zoals bij een Golf 4. Gewoon klikken en hopla !

Maar je kan de kofferklep toch opendoen bij de sedan? Dan is de ruit toch weg van de hemel, of ben ik nu even blond?

Dus met andere woorden; dit is eig niet te doen voor een leek. Dan gaan we toch maar naar de hangende hemel kijken :(

Ronnie

Forumguru
Als bij een Octavia 1 sedan de ruit ook mee omhoog gaat is het geen probleem.
(Excuses, Is al een tijdje geleden dat ik aan zo'n auto gewerkt heb, en dat was ook nog een combi....)

Stephan27

Actief lid
Ja, de ruit gaat mee open. Geen probleem ronnie al bedankt voor de hulp.

Ps. Hij is ook al een klassieker aan het worden met zijn 17j. :) hij ziet er wel beter uit dan de meeste nieuwe omdat mijn hobby polijsten is...

Dus gewoon stijlen,zonnekleppen,knopjes van lampen, hendels loshalen en dan? Valt hij eruit of is r nog een systeem na dit?

Grtz

Rallye

Forumguru
De Octavia 1 "sedan" is een vijfdeurs; een vierdeurs heeft nooit bestaan. De achterruit gaat dus omhoog met de klep.

Stephan27

Actief lid
Goedemorgen Heren,

Ik was deze nacht weer eens aan het nadenken over de hemel. Kan ik mss niet beter zelf stof gaan halen en mijn opnieuw bekleden? Er staan vele how-to op het web en wie weet laat die hemel ook los na een jaar (want deze is ook weer 15j oud) die ik ga demonteren.

Is dit klusje een beetje te doen?

Grtz

Bovenaan Onderaan