Iemand bekend met deze Octavia , te koop in Zeeland (Kruiningen)?

PizzaPieter

Donateur
Beste forumvrienden,

Is er iemand bekend met deze Octavia Combi 1.0 TSI GS-Business?

Mijn broer heeft mogelijk interesse en het zou natuurlijk stom zijn niet ff te vragen of hij hier bekend is (als bijzonder prettige auto of juist als gare schadebak die je links moet laten liggen)

Alvast bedankt !

PD215N.jpg

PizzaPieter

Donateur
Dat is inderdaad een belangrijke stap, maar daarin staat niet dat hij 4x is vastgelopen, de turbo sputters, de achterbank beschimmeld is door lekkage en met een beetje pech ook niet dat hij schade heeft gehad, als hij niet op de juiste manier is gemeld.
Daarom dacht ik...ff hier vragen, misschien dat iemand hem herkent.

PizzaPieter

Donateur
Als ik een auto koop, wil ik die paar tientjes voor de zekerheid best betalen, maar wat ik bedoel is dat als de auto door beun de haas is gemaakt, dit niet zichtbaar is,

Belangrijk om in je achterhoofd te houden is dat sommige leasemaatschappijen ook een eigen schade afdeling hebben. Zo kunnen schades gerepareerd worden zonder dat dat ooit in een openbaar systeem terechtkomt.

Toen ik in 2017 op zoek was naar een Audi A3 ben ik bij een A3 uit 2014 geweest. Schaderapport á €9,99 opgevraagd en de auto had geen schade gehad. Bij de auto zelf zag ik dat de auto wél een gerepareerde schade had. Later bij een occasioncenter van de leasemaatschappij langs geweest en deze wist aan de hand van het kenteken te vertellen dat de auto in 3 jaar tijd 12 schademeldingen heeft gehad.

Als de schade intern opgelost wordt kun je zoveel tientjes betalen als je wil, je gaat er geen "eerlijk" rapport voor krijgen.

gehaktbal

Forumguru
12 schademelding in 3 jaar? Poeh, ze was er niet echt zuinig op dan :-)
Leasebedrijven zijn uit mijn eigen ervaring verschrikkelijke uitknijpers hoor. Hoewel ze met borduurschade op velgen meestal vrij mild zijn, zijn ze bijvoorbeeld over een honingraad-grille (die onder in de bumper) waar een scheurtje in zit door een steentje o.i.d., toch erg streng. Want schade, dus vervangen.

Veeg op de achterbumper die niet uit te poetsen is? Spotrepair >> Schade.
Flinke steen op de motorkap gehad die een grotere plek geeft dan een 2 euro munt? >> Schade

etc. etc.

12 klinkt als veel, maar zo opgeteld kan het helaas op zich wel. En het betekent mijn inziens gelukkig niet altijd dat de bestuurder per se onzuinig is geweest.

Deze Audi had letterlijk op elke hoek een schade gehad. Er was een ruitvervanging door steenslag bij, een nieuw navigatiesysteem door diefstal maar ook minimaal 3 schades van meer dan €4000,-. De eerste 2 zaken kan iedereen overkomen, maar dan blijven er nog 10 (!) over. Dan kan je nog zo zuinig op je auto zijn geweest maar ik neem hem niet over.

Denk dat ze meer in een leenauto heeft gereden dan in haar A3 ;)

Fmoon

Forumguru
Ik heb al 2 auto’s maar zoek wat anders voor mijn vrouw. Maar als ik deze niet kwijtraak dan hou ik hem. Moet iets van een Tucson of Sportage hebben, maar geen haast.

Fmoon

Forumguru
Te klein in de kofferbak, en nog weinig vertrouwen in VAG qua electronica. Hybride is ook wel geinig.

Maar laten we het topic niet bevuilen.

Bovenaan Onderaan