Iemand bekent met deze Seat velgen?

woutr

Forumguru
Ik zoek een paar velgen voor mijn combi en nu liep ik tegen deze aan. Ze zijn origineel van seat met steek 5x100, verder weet ik er niks van. Kan iemand bevestigen of deze gaan passen? En of ze überhaupt staan onder de combi?

$_85.JPG

Hetzer

Forumguru
Yep zijn Ibiza velgen, zaten volgens mij o.a op de ecomotive modellen

Bijlagen

• $_84.JPG
    $_84.JPG
    24,9 KB · Weergaven: 21

Cordoba

Forumguru
Yep, zo te zien afkomstig van de 6J generatie, steek gaat zeker passen, naafgat ook, en als ik me niet vergis is ook de ET-waarde identiek, maar daar ben ik niet 100% zeker van: die kan een paar mm afwijken, maar zal in elk geval binnen de tolerantie blijven. (ET-waarde onder de Fabia I hoort origineel 43 te zijn, dat betekent dat alle velgen met een ET-waarde tussen 38 en 48 mm in principe geschikt zijn. (lagere ET-waarde, betekent dat de wielen verder naar buiten staan op de auto).

Bij deze velgen kun je waarschijnlijk ook een passend naafkapje met Skoda-logo kopen.

woutr

Forumguru
Cordoba, voor zover ik het kan nagaan op steekmaat.nl hebben deze velgen een ET waarde van 38, dus zou dus moeten passen en staan (subjectief dat wel..) onder de combi? Morgenavond ga ik kijken

Cordoba

Forumguru
Of ze staan is lastig te beoordelen. Misschien als je een foto plaatst van je auto, en een foto van de velgen dat er iemand een fotoshopje voor je kan maken voor een idee. (de kleur van je auto, kan bijvoorbeeld veel uitmaken of het mooi is).

woutr

Forumguru
Qu model zullen ze wel staan denk ik, ik bedoelde meer met het oog op de ET waarde van 38. Of zal je dat amper merken?

Cordoba

Forumguru
Ik heb ook ET38 (de Audi-velgen) en je merkt het goed: hij hangt minder over in de bochten, doordat je wielen iets breder staan, dus alleen positieve verandering, verder merk je er weinig van, alleen iets meer opletten met langs de stoeprand parkeren: je moet 5 mm verder van de stoep parkeren.

woutr

Forumguru
Je zou de verkoper even moeten mailen welke info er op de velg staat. Ik heb begrepen dat polo velgen in principe passen maar of dat voor elke velg geldt die onder een polo zit durf ik niet te zeggen

Cordoba

Forumguru
Nu we het toch over velgen hebben. Zouden deze passen onder de fabia combi? Bedankt!! http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Dat moet in principe passen, maar volgens mij zijn het geen originele Polo-velgen(vermoeden dus), dus is het de vraag in hoeverre de maat (met name de ET-waarde) van deze velgen afwijkt van het origineel. Daarnaast is het handig om aan te geven voor welke (generatie) Fabia de velgen bestemd zijn, omdat er in de loop der jaren kleine variaties in ET-waarde en in aanbevolen bandenmaten zijn geweest.

budy16

Lid
Dat moet in principe passen, maar volgens mij zijn het geen originele Polo-velgen(vermoeden dus), dus is het de vraag in hoeverre de maat (met name de ET-waarde) van deze velgen afwijkt van het origineel. Daarnaast is het handig om aan te geven voor welke (generatie) Fabia de velgen bestemd zijn, omdat er in de loop der jaren kleine variaties in ET-waarde en in aanbevolen bandenmaten zijn geweest.

Bedankt voor jullie reacties! Het betreft de Fabia I (6Y5) Ik zal de verkoper wel even een mailtje sturen. Nogmaals bedankt!

Bovenaan Onderaan