Iemand de juiste stappen om een gasklephuis in te leren (AKL 1600I)

Stephan27

Actief lid
Hoi iedereen,

Ik heb het volgende topic geopend met de bovenstaande vraag. Ik heb pas een nieuw gasklephuis laten zetten door mijn garagist maar deze heeft hem volgens mij niet ingeleerd (auto draait ineens op 1400 - 1800 toeren zodra je de gaspedaal aanraakt), als je de koppeling laat komen met de rem op valt hij terug op 800 en blijft zo, tot je de gas aanraakt)... Daarom ga ik en een kennis het zelf doen met de Vagcom of Bosch.

Ik heb de grove volgorde wel maar weet dat er puntjes zijn die je absoluut niet mag vergeten. Kan iemand me daarom een stappenplan geven?

Bedankt !

Stephan27

Actief lid
Ik had hem gebeld, en volgens hem heeft hij alles correct gedaan. Maar ik denk dat hij niet lang genoeg is gaan rijden want als je hem koud start en laat draaien is het perfect. Bij wegrijden beginnen de hoge toeren...

robm84

Actief lid
Dan zou ik eerder zeggen pakt hij niet gewoon ergens valse lucht. Ik als echte monteur zonder al die electronica zou dat zeggen!

turboturbo

Forumguru
Maar om al electronica kan je ook niet heen. Een gasklaphuis die electronisch aangestuurd wordt moet nu eenmaal mbv vcds de basisafstellingen ingeleverd worden.

Wel irritant dat zoiets de ecu niet zelf kan doen / zonder vcds ('t is een klusje van 5 seconden)

Stephan27

Actief lid
De auto begint het minder te doen. Ga normaal morgenavond de auto aan de PC hangen. IVm valse lucht, dit heb ik 8x gevraagd aan mijn mecanieker. Hij heeft alle vacuümslangen nagekeken.

Is normaal een goede en betrouwbare mecanicien maar deze heb ik mijn twijfels. Zou het kunnen omdat hij geen VAGcom heeft enkel een universele dat hij dit niet juist krijgt gedaan?

Grtz

Joske

Forumguru
universeel? wat moeten we ons daar bij voorstellen? je bedoelt toch niet een storingsuitlezer / airbagstoring resetter?

want daar zal het niet mee lukken hoor ;)

Stephan27

Actief lid
Ondertussen een dikke maand verder. Hij heeft nog 2 weken op hoog toerental gedraaid en is nu over.

Hij rijdt terug als een zonnetje, iedereen bedankt voor de tips !!

Bovenaan Onderaan