Iemand ervaring met Koni/Bilstein/Eibach onderstel?

Donnie68

Nieuw lid
Middag Allen,

Sinds 2010 ben ik een tevreden eigenaar van een S2C, maar ik ben iets minder te spreken over het onderstel (en de DSG7 maar dat is een ander onderwerp).
Ik denk erover om dit te laten veranderen/verbeteren met Koni/Bilstein dempers en Eibach/KW veren. Let wel niet verlagen (of een klein beetje dan) want ik wil wel het comfort behouden en niet een spijkerhard onderstel.
Heeft iemand ervaringen op dit gebied?
En waar hebben jullie het laten doen (dealer of ...?) en wat is daarover de ervaring?

Alvast bedankt voor de reactie's

Noord26

Forumguru
Waarover ben je precies niet tevreden van het onderstel? Vind je het nu te hard of juist te zacht? Alle merken die je hier op noemt zijn prima keuzes, maar afhankelijk van wat je precies wilt bereiken (en nu dus mist) heb je bij al die merken ook weer opties.

s-line

Forumguru
Dan moet je echt voor KW street comfort gaan comfortabel en een klein beetje verlaging.
Je kan het laten monteren bij procar tuning dat zit bij mijn werk in.
Vrg.michiel

Louis

Lid
Ik zelf heb vanaf het begin Eibach veren en verlaagd met 20mm, daarnaast Koni FSD dempers er onder.
Het comfort is alleen maar beter geworden.

Louis

Noord26

Forumguru
Oef, beter comfort door de FSD's en strakker sturen als het standaard onderstel? Schijnen idd perfecte dempers te zijn. Denk toch dat je een bepaalde combinatie moet proberen onder een bepaalde auto om te kunnen zeggen of het je echt gaat bevallen.

Donnie68

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie.
Ik ben eigenlijk op zoek naar betere dempers, omdat ik denk dat deze te week zijn; als je iets te hard over een drempel heen rijd, hoor je de demper (of veer) met de uitgaande slag helemaal tot aan z'n eind "klappen". Dat geeft mij een niet zo'n goed gevoel eerlijk gezegd. Dus daarom de zoektocht naar een betere demper-veer combinatie.
Hierbij komt ook dat een vd dempers lek is, zover ik het kon zien, nadat ik m'n voorbanden laatst heb vervangen. dus ik dacht als ik toch een demper moet vervangen, kan ik meteen dat "irritatie" puntje aanpakken.

___JC___

Forumguru
Ik zelf heb vanaf het begin Eibach veren en verlaagd met 20mm, daarnaast Koni FSD dempers er onder.
Het comfort is alleen maar beter geworden.

Louis

Hier nog een met FSD en een cm'tje extra verlaging. Nog nooit spijt van gehad, strakker sturen en meer comfort dan standaard.

bobby45

Actief lid
veren en dempers moeten op elkaar passen vraag race eend Mark werkt bij JD wil je vast wel helpen.http://www.jdengineering.nl/

onze TT uit 98 is verlaagd en nw veren en afgesteld ook de schokbrekers zijn van dit merk zijn ik zal zeker werk van maken en uit zoeken

Antera

Donateur
Heb zelf met alles zon beetje al gereden. Er zijn dan niet veel opties maar de opties die ik aan kan raden zijn de KW streetcomfort ( rijd ik nu zelf ook op) en Koni FSD. Koni is nog wat comfortabeler maar deze verlaagt natuurlijk ook altijd nog wel wat mer dan dat hij nu staat KW verlaagt in iedere geval nog 2cm . Ik kan deze beide leveren en indien gewenst ook monteren. wil je wat anders dan hoor ik het ook graag want kan nagenoeg alle merken leveren

Ik heb me sinds gisteren de Bilstein B16 pss10 (dit is wel 1 van de duurdere ik 1700€ incl plaatsing)onder mijn auto en ik moet zeggen de km's die ik er al mee gadaan heb zalig !! ze zijn nu ingesteld op 3 dit is nog pakken comfortabeler dan dat het origineel was want ik vond die hard vooral in korte putten
dit is wel 1 van de duurdere ik 1700€ incl plaatsing .
Wat voor ons hier in Belgie ook belangrijk is dat is dat er een GOCA attest/ montage attest bijzit anders krijg je de wagen niet gekeurd met de verlaging
succes

jos_br

Actief lid
Deze B16 (Bilstein/Eibach) set is nu echt het beste wat er te koop is, de KW streetcomfort set doet het ook goed. Echter het afstellen van de dempers is bij de KW een crime omdat je met name de achterdempers (bij de SuperB/Passat/A4 ook voor) de boel uitgebouwd dient te worden.

Ik zal wel tegen zere schenen aan schoppen, met de FSD dempers ben ik wel klaar mee. Vooral i.c.m. een verlaagde veer rijdt dit werkelijk voor geen meter. Het is gewoon niet op elkaar afgestemd en dempt te weinig, ook in de zone waarin deze dit wel hoort te doen.

Jos.

Noord26

Forumguru
Waar rijdt je momenteel zelf mee Jos? FSD's en Eibach veren?

Wat mij wel opvalt is dat jaren terug menigeen zweerde bij Koni geel en daar lees je nu vrijwel niets meer over. Afstellen zou prima gaan van de dempers bovenop al naar je eigen wensen.

jos_br

Actief lid
Ik monteer veel KW en Bilstein/Eibach sets. Koni vindt ik lang niet meer voor wat het geweest is, er is alleen nog een naam........dus ook geen FSD voor mij!

Zelf heb ik de Clubsportset van KW onder de TT. Prima voor het circuit, de set gaat echter vervangen worden voor een B16 set vanwege het comfort. De Clubsport is echt goed ,echter kneiterhard en gewoon vervelend op bijv. de duitse autobahn. Ben er inmiddels wel achter dat wat betreft onderstellen echt alle waar voor zijn geld is. Goedkope sets rijden ook "goedkoop" ..........

Jos.

Bovenaan Onderaan