Er moet een zekere tolerantie zijn in de signalen die van de diverse ABS-sensoren komen, want voor- en achterbanden slijten meestal niet precies in dezelfde mate.
Om die reden vermoed ik dat het resetten beter rijdend kan gebeuren, zodat de verschillen van dat moment als basisgegeven worden opgeslagen. Zolang vervolgens de verschillen geleidelijk toenemen zal de module het wel kunnen bijhouden - plotseling optredende grotere verschillen (door bandenwissel, of een lek) veroorzaken natuurlijk wel een alarm.
De winter/zomerwissel hoeft niet persé een alarm te geven, want als de slijtage aan de winterbanden en de zomerbanden in vrijwel gelijke onderlinge verhoudingen heeft plaatsgevonden zal de computer daar weinig tot niks van merken.
Maar als een versleten stel voorbanden wordt vervangen door de bestaande achterbanden en er achter nieuwe komen, dan kan de verhouding in rolomtrek voor vs. achter wel zodanig wijzigen dat dit buiten de tolerantie valt - dus alarm.
<edit> Ook het boekje van de Fabia geeft hetzelfde verhaal als het screenshot van Joske.
Wat overigens niet wegneemt dat het (ook) blijkt te werken zoals ik hiervoor omschreef...