Iemand Informatie ivm radio amundsen?

Hallo , weet iemand van jullie de technische gegevens van de radio amundsen van een skoda Octavia III? Hoeveel wattage de radio heeft / aankan , en iemand die ook misschien weet hoeveel watt de originele speakers hebben ? Want zou graag een subwoofer willen monteren in mijn kofferruimte en helaas kan mijn garagist mij niet verder helpen en in het boekje van de technisch gegevens staat het helaas ook niet , dankjullie alvast :) groeten Wesley

Bakkertje

Forumguru
De MIB amundsen wordt geleverd door de firma Harman Becker. Wattages vind ik persoonlijk niet zo heel erg interessant, het rendement van de luidsprekers daarentegen juist wel.
Een luidspreker met een hoog rendement zal bij 1w al de nodige dB's leveren.

Zoek even met Google op Harman en MIB en dan zul je de nodige informatie vinden.
Het vermogen is voglens onderstaande site 4x20w (er staat niet bij wat voor watten, dus het zegt eigenlijk niets.)
http://www.volkswagen.co.uk/technology/navigation-and-entertainment-systems/discover-navigation

Mijn ervaring met het systeem (in mijn Passat) is dat het boven gemiddeld presteert.

Voor het aansluiten van een subwoofer heb je een versterker nodig die van het luidsprekersignaal gebruik kan maken. (high gain input)

@Bakkertje dankje voor de info , bij het aansluiten van een woofer zoals u zegt is er dan geen risico dat ik die originele speakers kapot ga spelen ? (heb nog totaal geen ervaring in geluidsinstalaties en elektriciteit) (normaal de personen die hier het verstand van hebben zouden het gaan installeren in de auto natuurlijk )

Bakkertje

Forumguru
@wesleyjacobs94 doe maar gewoon je en jij hoor, van dat U voel ik me zo oud :D en graag gedaan hoor, we proberen elkaar hier zo veel mogelijk te helpen.

Elektrotechnische kan het helemaal geen kwaad om het zo aan te sluiten. Er zijn best wat filmpjes te vinden op youtube over hoe je dit kunt doen:
Bijvoorbeeld:

In het betreffende filmpje gebruiken ze overigens een losse adapter om van een luidspreker aansluiting een line output te maken. Er zijn versterkers te koop waar dit inzit.

Maar als je er zelf te veel vraagtekens bij hebt kun je denk ik het beste even informeren bij een inbouwer die het vaak voor een klein bedrag voor je aansluiten.

Bovenaan Onderaan