Iemand voor VCDS aanpassingen gezocht.

Tuner111

Forumguru
Ik zoek iemand rond oost-Vlaanderen die een paar aanpassing kan doen.

• kofferklep laten openen/sluiten met de sleutel
  • spiegels laten zakken als je achteruit rijd (was bij men vorige wagen wel)
Als iemand interesse heeft om dit te doen zou het fijn zijn :)

Mvg, Bram

EdK

Forumguru
@Joske is één van de weinige vlamingen die dat VCDS ook een beetje in de vingers heeft...
En anders word het gewoon Breda, maar die rit moet toch geen straf zijn met je Skoda..?

RPeter

Senior Member
Inderdaad, de software laat soms wel eens een steek vallen. Je moet dan manueel de spiegel-stand terug naar de 'nul' positie brengen.
Of als hij bij achteruit rijden niet wil zakken even manueel, met de keuzeknop, de spiegel tussen nul en rechts draaien. (dus van rechts, naar nul, naar rechts)
De positie zelf (diepte en lateraal) kon ik instellen door deze te regelen als ik de versnelling in achteruit zet.

hemi24

Forumguru
Deze optie is niet echt de moeite waard, want dit werkt namelijk erg slecht. De spiegel zakt minimaal en soms keert deze ook niet goed terug.

Nog nooit last van gehad; beide posities blijven netjes in het geheugen staan en keren netjes terug.
Enige nadeel is dat als je links ingeparkeerd staat, de spiegel pas weer terug kantelt als je snelheid boven 10 km/h ligt, en dus zie je het achteropkomend verkeer slecht.
Andersom is het wel handig dat als je een langer stuk "iets harder" achteruit rijdt, de spiegel juist wel boven de 10 km/h automatisch naar boven kantelt.

...maar haperen? nooit...

Joske

Forumguru
of is een "fabrieks" 1 of 0 anders dan een naderhand geprogrammeerde?!?
eigenlijk wel ja..

vraag maar eens na bij @Antera , of gebruikers die de aanpassing laten doen hebben. Het terugkeren naar de nulstand is blijkbaar echt een probleem. Fabrieksaf heb je dit niet.

Xander

Senior Member
Ik moet ook het knopje van de spiegelbesturing op rechts hebben staan om het te laten werken. Bij mij staat dat altijd op verwarmen. Ik weet niet hoe dat af fabriek is.

Marcooctavia

Forumguru
Als het af fabriek is dan heb je een elektrische bedienbare stoel.
Daar zit dan het geheugen in van je spiegel.
Als je die stoel niet hebt en wel je rechter spiegel laat programmeren op kantelen bij achteruit.
Dan heb je regelmatig dat deze niet altijd juist terug komt op zijn normale stand.
De één heeft daar meer last als de ander.
Bij Volkswagen is dit net even anders.

Marco

Antera

Donateur
Ik moet ook het knopje van de spiegelbesturing op rechts hebben staan om het te laten werken. Bij mij staat dat altijd op verwarmen. Ik weet niet hoe dat af fabriek is.

Af fabriek is het ook op deze manier. Niet alle achteraf gecodeeerde spiegel kantelingen komen 100% terug maar een deel ook weer wel. Zo is bijv. ook bij audi de spiegel kanteling vele malen verder dan bij een Skoda/VW. er is nog meer maar wat dat bepaald enz is helaas nog onbekend. Je zal ermee moeten dealen idd dat hij niet altijd 100% terug komt,.

Heb je geheugen stoelen dan komt ie wel altijd 100% terug omdat de spiegel kanteling dan gekoppeld is aan de geheugen stoelen

Goofy@5E

Forumguru
Heb mijn spiegel ook laten programmeren bij Mark toen ik daar was voor men verlaging, komt ook niet terug naar beginstand, heb dit eens uitgezocht en probleem zou in de motor van de spiegel zitten, er zijn namelijk 2 uitvoeringen voor, 1 voor de gewone zoals de mijne en een model met een geheugenstand, deze word gebruikt wanneer het fabriek af wordt geleverd, heb hier een een hele discutie over gevonden op Duits forum, komt er op neer dat als je de spiegelmotor met ,,geheugenstand,, niet heb dat hij nooit naar zijn beginstand terug komt,

hierbij de link

http://octavia-rs.com/index.php/thread/23711-spiegelmotor-rechts-mit-memoryfunktion-umbauen/

Bovenaan Onderaan