IJs aan de binnenkant

Gompie

Lid
Als het maar een beetje vriest en koud is heb ik aan de binnenzijde van de voorruit meteen een lichte ijsvorming. Vanochtend bijvoorbeeld was de buitenkant geheel ijsvrij, maar aan de binnenkant van de voorruit zat een hele laag dun ijs. Maar soms is het ook gewoon keihard ijs en dan moet ik binnen en buiten even hard krabben.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Chatslet

Forumguru
Dan heb je een vochtprobleem. Sowieso even je interieurfilter laten vervangen als dat niet recent gedaan is. Ook even een ritje maken met kachel op kernkraft en vervolgens een vochtvreter in je auto zetten. Kan natuurlijk gewoon vocht in je bekleding zitten van het sneeuw wat je naar binnen loopt. Rubberen matten zijn dan een uitkomst. Gaat het dan nog niet weg dan zou je eens kunnen kijken of de luchtafvoer van je auto verstopt zit. Bij de Fabia kun je die zien zitten onder de passagierstoelen tegen de midden console wanneer je de matten achter weg haalt. Volgens mij zitten er in de kofferbak ook nog wat openingen. Ik verwacht dat het in een Yeti niet veel anders is.

reeseend

Forumguru
Wij reden veel korte stukjes met de O2 en dan komt de auto niet goed op temperatuur en geeft veel vocht in de auto. Dus ook wij hadden last van ijs aan de binnekant. Net wat chatslet zegt: een keer een goed stuk rijden en kachel op standje VEUL :) Succes

Mollie

Nieuw lid
Ik lees dat je een sunroof hebt (panoramamisch schuifdak?). Heb hetzelfde gehad, bleek een verstopt afvoerslangetje in de a-stijl te zijn waardoor het vocht niet kan worden afgevoerd naar buiten. Zou dat als eerste even laten controleren bij de dealer.

Gompie

Lid
Was vanmiddag bij de dealer en het eerste wat die deed was kijken of die afvoer open was....en dat was zo. Hij suggereerde om bij airco-gebruik de airco een paar minuten voor aankomst uit te zetten. Gaan we dus maar eens proberen.

Captain Hook

Forumguru
Wat ook nog wel eens vergeten wordt:
Het raam aan de binnenzijde goed schoonmaken! Hoe minder aanslag/vuil er op zit, deste minder condens kan hechten/bevriezen. En als het dan gebeurt, is het ook makkelijk weer schoon te maken.

Bovenaan Onderaan