Ijzeren kapje sleutel breekt af

flameboyke

Actief lid
Hey iedereen,

Enkele maanden geleden kwam aan 1 kant het ijzeren gedeelte van de sleutel los en enkele dagen later was het helemaal afgebroken.:facepalm: Even gekeken wat er hier aan gedaan kon worden en geluisterd bij skoda. Volgens hen bestaat sleutel uit 2 delen en kan ik het ene deel los kopen aan €80 of een hele nieuwe aan €160 kopen. Na enkele maanden rondlopen met losse sleutel in de broek (kan zonder ijzer deeltje niet meer aan sleutelbos) toch maar besloten om volledige nieuwe sleutel te kopen (sleutels zijn al 7 jaar oud). Dan hebben we effectief een reservesleutel want mijn vriendin en ik hebben elk een sleutel in ons bezit. Kreeg ik eergisteren telefoon dat de sleutel binnen was, dus maak ik een afspraak om hem op te halen en te laten inlezen. De ironie wil wel dat gisteren bij onze 2de sleutel (de goeie) nu ook het ijzeren gedeelte aan 1 kant los komt.:banghead: Deze keer heb ik dit direct met secondelijm gehecht en geklemd voor 24u, het ziet er niet uit, maar het bespaart me minstens €80. Nu nog houden dat het blijft!

Zoek niet echt naar antwoorden maar zijn er nog mensen die dit probleem hebben, want 1 sleutel oke, maar 2?

DSCN1579a.jpg DSCN1580a.jpg DSCN1582a.jpg
 

milanseegers

Forumguru
(volgens mij) Originele Hella sleutel met skoda logo ook is bij Nederlandse webshops te koop voor ±20 euro. Zoals @Bakkertje zegt; binnenwerkje overzetten. Is in 5 minuten gepiept. Let wel op de transponder. Deze zat verlijmd in de sleutel. Hij is van glas en erg kwetsbaar. Ik heb hem uit de oude sleutel moeten snijden met een hobby mesje..
 

flameboyke

Actief lid
Zullen dat dan maar eens bekijken, want mijn huis en tuinoplossing heeft het 5min volgehouden en kwam toen alweer los. (had ergens toch meer verwacht van secondenlijm, deze hecht blijkbaar alles, behalve kapotte skodasleutels:D)
 

EdZ

Donateur
Pasgeleden voor iemand met een Citroën hetzelfde gedaan:
Behuizing besteld voor €20
Inhoud overgezet
Sleutelbaard overgezet

De laatste zit met een spietje vast en het was een drama om deze er weer in te krijgen, maar ze heeft nu een werkende sleutel.
 

Joske

Forumguru
Die "zware" sleutelring doet hem ook geen goed é ;)

Op het moment dat je de auto start hou je de rest van de sleutels in je handpalm vermoed ik, waardoor je vervolgens torst op de metalen sluiting. Ik hang persoonlijk zo weinig mogelijk aan mijn autosleutels.. 1 sleutelhanger (Octavia.. duh :D ) en de huissleutel.
 

peterrapid

Forumguru
Volgens ik jou laatste foto zie heb je teveel gewicht eraan hangen dus iets minder ijzerhardware eraan hangen en dan heb je minder kans om dit voor te hebben
+1 @Joske
 
En een dikke ring waar je sleutelbos mee samen gehouden wordt is niet bevordelijk, smalle ring gebruiken die soepel door sleutelgat heen kan draaien
 

Cordoba

Forumguru
Gewicht aan de sleutelbos is inderdaad een bekende oorzaak van problemen met het contactslot, maar dit voor dit fenomeen (ook de eerste keer dat ik het zie, binnen de VAG-groep die allemaal dezelfde soort sleutels hebben).

Ik vermoed dat het probleem zit, in het klem komen te zitten van de sleutel met de ringen, musketonhaak enz. in een broekzak, tas of iets dergelijks. (misschien in een achterzak, en er vervolgens op gaan zitten??)
 

flameboyke

Actief lid
Ja, er hangt inderdaad wel veel aan mijn sleutelbos, maar dat heeft zo zijn redenen, zijnde dat ik een grote sloddervos ben en alles overal laat slingeren, vroeger ook meerdere sleutelbossen gehad, en steeds die zoektocht was ik beu, dus alles maar samengehangen. Blijft nog steeds soms een zoektocht, maar als ik ze vind heb ik ze dan tenminste allemaal. En als ik zie dat het uiteindelijk voor €10 kan worden opgelost dan blijven ze allemaal samen, van tijd tot tijd dan maar eens nieuwe sleutel kopen:D
 

Desperado

Forumguru
Daar hebben wij een sleutelkastje voor. Hangen altijd alle sleutels in als ze niet in gebruik zijn. Nooit iets zoek. :D
 

Desperado

Forumguru
Haha, dat geintje hebben we al eens gehad. Dat kastje is nooit op slot. Totdat dochterlief erbij kon. Toen ineens wel en de sleutel was weg. Gelukkig is ze slimmer als een goudvis en kon precies vertellen waar de sleutel was.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb een sleutelétui met daarin de sleutels van huis, schuur+garagedeur en brievenbus. Los daarvan de autosleutel aan een eigen (deelbare) sleutelhanger. Aan de andere helft daarvan hangen 2 kleine Thule-sleuteltjes van fiets- en dakdragers.

Beide zitten altijd standaard in mijn linker broekzak, ongeacht welke broek ik aantrek (uitgezonderd de zwembroek) dus zijn ze nooit zoek. Bijkomend voordeel: geen gebroken nagels of ander gedoe als de auto de werkplaats in moet of zo... :)
 

turboturbo

Forumguru
Daarnaast is geen sleutelbos in je knie bij een een ernstig ongeval, ook wel zo prettig :geek:

Ik heb wel eens een binnenwerk van een sleutel overgezet, incl transponder, voor een citroen. Was heel gemakkelijk. Via diverse (ook nederlandse, met snelle verzending) websites kun je voor minder dan 20 euro aan een 'lege' nieuwe komen.
 
Bovenaan Onderaan