Ik ben spek

Spek

Lid
hoi,

Ik wil mijzelf even voorstellen.
Ik ben Stephan en heb de bijnaam "spek" (niet vanwege mijn gewicht )

Ik ben inmiddels 32 jaar, vader van Jesper (2) en in afwachting van een dochter die verwacht wordt in april.
Ik woon in Almere.
Afgelopen jaar verhuisd naar een huis met garage (een droom van mij omdat ik graag zelf een beetje aan rommel).

Inmiddels veel auto's in bezit gehad waarbij ik alle onderhoud zelf heb gedaan. Mijn laatste waren een Leon topsport 1.8t en een a4 1.8t, en recent verkocht een Audi s8 4.2 V8.

Ik ben aan het sparen en ga straks op zoek naar een Skoda Octavia rs (II).
Lijkt mij de perfecte gezinsauto die nog een beetje ruimte laat voor de hobby van sportievere auto's.

Ik zal zolang ik nog geen Skoda in bezit heb niet heel veel reageren maar vooral lezen en leren.

Voor vragen en tips ben ik altijd bereikbaar. En wie weet tot snel!

Gr. Stephan.

turboturbo

Forumguru
Welkom Spek! Leuk om te lezen dat je twee 1.8T auto's hebt gehad. Een klein aantal leden hier heeft deze in z'n Octavia I. Deed jij ook alles tunen en modden etc zoals ik dat veel lees op Seat-Online dat mensen dat met hun Leon 1.8T doen?

Succes met je zoektocht naar een RS OII tzt!

Laatst bewerkt:

Spek

Lid
@allemaal bedankt!

@turboturbo ik deed al het onderhoud zelf en hier en daar wat OEM+ aanpassingen zoals grotere intake pijp of andere downpipe plaatsen. Echte tuning zoals nokkenassen of andere motorische aanpassingen niet.

Ik wil straks op zoek naar een facelift Octavia rs. Ben nog een beetje aan het zoeken wat de juiste prijs moet zijn voor een originele uit 2009-2010 met minder dan 150.000km.

Eisen voor mijn auto zijn:
Parkeersensoren
Navigatie
Dsg
Stuurwielbediening
Evt afneembare trekhaak
Vol leder of alcantara
Indien mogelijk dakraam.

Hebben jullie zo nog tips waar ik
Speciaal op moet letten bij deze auto? (Zonder het forum helemaal door te moeten pluizen).

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom Stephan, aangezien je al bekend met met Seat en Audi, zal er niet heel veel nieuws te melden zijn, alleen de de sportieve uitvoeringen bij Skoda (in Nederland tenminste) veel dunner gezaaid zijn dan bij Seat en Audi, dus veel minder aanbod.

Fxtra

Lid
Welkom Spek! Heb je al zoekopdrachten ingesteld voor de OII RS? Op sommige websites kun dat instellen en dat scheelt een hoop zoekwerk ;)

Bovenaan Onderaan