Ik ben

Goedemorgen leden van dit forum. Even voorstellen ik ben Cees Burggraaf van beroep bakker. Sinds oktober vorig jaar eigenaar van een skoda fabia 2 greenline 1.2 diesel. Voor de skoda 6 jaar een renault modus gereden. Moest in het begin wennen aan de lagere zit. Nu naar volle tevredenheid berijder van de skoda.
Rijdt gemiddeld 108 kilometer per dag woon/werk verkeer.

Bijlagen

• 22885896_1496509263778641_73502101498033222_n.jpg
    22885896_1496509263778641_73502101498033222_n.jpg
    139,7 KB · Weergaven: 32

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom Cees, nu hebben we naast een Vlaamse bakker ook een Hollandse bakker in ons midden :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Welkom Cees, de Greenline gaat zo te lezen voldoende km's maken (je ziet nog wel eens dat 'groene' diesels teveel voor korte stukjes gebruikt worden). Wit is volgens mij voor de Fabia2 ook een vrij zeldzame kleur, dus je hebt een herkenbare auto.

Welkom Cees, de Greenline gaat zo te lezen voldoende km's maken (je ziet nog wel eens dat 'groene' diesels teveel voor korte stukjes gebruikt worden). Wit is volgens mij voor de Fabia2 ook een vrij zeldzame kleur, dus je hebt een herkenbare auto.
Vanwege mijn werktijden rijd ik voor 99% file vrij. Dat merk je ook aan het verbruik zit rond de 1 op 25. gemiddelde snelheid is 105 km/u en het grootste deel snelweg.
Ik heb bewust voor de witte gekozen, vind die kleur het best bij het model passen. Volgens het autobedrijf is deze ook goedkoper (2e hands) omdat er meer mensen een zwarte willen.

Cordoba

Forumguru
De vraag naar kleuren is afhankelijk van de tijdgeest/mode, een aantal jaren terug was er juist heel veel vraag naar witte auto's, maar volgens mij loopt dit nu weer langzaam terug. Ergens in de vorige eeuw waren 2e hands auto's in het wit inderdaad goedkoper, dat was niet alleen omdat het voor de fabricage (nieuwprijs) een goedkope lakkleur was, maar ook omdat veel bedrijfsauto's in het wit aangeschaft werden, en vervolgens door middel van stickers herkenbaar werden gemaakt als auto van bedrijf X. Dat had als gevolg dat er op de occasionmarkt een overmaat aan witte auto's was, met als gevolg dus een lagere prijs voor wit.

Bovenaan Onderaan