Ik ga de Octavia 2.0 TDI nog kopen.....(2hands welteverstaan)

Hendrik5E

Senior Member
Hey Guys!

Heb net mijn Seat Ibiza TDI 130 pk met VB turbo, uitlaat en chip verkocht en ga op zeer korte termijn een Octavia 2.0 TDI kopen.
Wist helemaal niet van dit forum af maar kwam er zo via google op omdat ik naar de mogelijkheden keek vwb tuning, verlagen en velgen.
Zo kom je nog eens achter de ervaringen van andere 2.0 TDI rijders!!

Misschien mag ik even met de deur in huis vallen; ik wil mijn aanstaande verlagen met een schroefset en voorzien van 18" wielen. Mijn ibiza was erg stug maar daar wil ik nu wel vanaf ondanks dat hij laag moet staan....
Welke turbo zit er op een 2.0 TDI? Is dat een GT1749VA; zelfde als die op de ASZ 96kw motor is gemonteerd?

Deze mods vind ik eigenlijk het belangrijkste aan mijn auto; verlagen en mooie wielen!!

Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn Octavia en zijn mods!

Gr. Hendrik

Jow Hendrik1Z,

Welkom hier op het forum!
Helemaal mee eens trouwens, dikke wielen maken de auto.
En door een verlagingssetje wordt dat effect nog eens versterkt.

Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst, ik denk dat je een goede keuze maakt door voor de 2.0 TDI te gaan.

VEEJAY

Forumguru
Je hebt een VA Turbo, ik ben geloof ik de enige Skoda hier met een VB Turbo. De RS diesel heeft een VC Turbo.

Kensel

Forumguru
Welkom!
Moet zeggen dat de Octavia 2.0 TDI een erg fijne auto is!
Ben benieuwd naar jou mening straks en natuurlijk naar de foto's! :)

Hendrik5E

Senior Member
image.jpg image.jpg image.jpg
Ja hoor ik heb hem afgelopen zaterdag dan maar gekocht; mijn 2.0 TDI! Hij rijdt zo soepel en comfortabel in vergelijking met mijn verlaagde Ibiza.....Op de terugweg mijn vriendin laten rijden zodat ik hem rijdend kon bewonderen!

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    29,5 KB · Weergaven: 38

Hendrik5E

Senior Member
Bij thuiskomst meteen mijn 17" winterset gemonteerd wat er al veel beter uitziet! Eind vd maand een schroefset monteren en dan ff sparen om bij Van Vught te laten chippen!

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    29,5 KB · Weergaven: 35

Kensel

Forumguru
Ziet er netjes uit! 17 inch velgen smoelen inderdaad stuk beter!
Chippen staat bij mij ook nog op de wishlist, ben er alleen nog niet uit waar..

Bovenaan Onderaan