Ik heb inmiddels al bijna net zoveel km gereden met als zonder oranje lampjes.

jdek

Nieuw lid
Het vertrouwen in Vag is tot een dieptepunt gedaald. Na alle problemen met roetfilter en EGR klep aan mijn Fabia 1.2 TDI Het voordelige model is in de praktijk een superduur!!!
Ik heb inmiddels al bijna net zoveel km gereden met als zonder oranje lampjes. 74.000
Rijplezier en vakanties worden vergald.
Nu weer de EGR klep. vervangen kost 1100 euro. want er zit zoveel werk aan. maar hij rijd prima, maar het oranje lampje zegt: morgen kan dat anders zijn (slik) Waarom bouwen ze iets wat regelmatig schoon gemaakt moet worden zo diep in?
Dus of betaal 1100 euro of je hebt niets meer aan deze onbetrouwbare shit auto. En zeg je ja, dan komt vervolgens het roetfilter weer terug.
Op marktplaats staan ze al voor 5000 euro te koop, wegens deze problemen en de verhouding gewijs 1,2 l idioot hoge wegenbelasting
In ieder geval, Ik ga voor mijn volgende auto naar de Aziaat.
 

Falcon

Donateur
Vervelend kerel.. maar wat zei en deed je rechtsbijstandverzekering?

Als mij dit was overkomen, dan was de auto retourtje fabriek gegaan....blijkbaar maandagochtend-model
 

micky

Forumguru
Ik zeg, hop naar de tjoener en EGR begraven, weg er mee, het is immers je eigen auto..
 

EdK

Forumguru
Zou geen Hyunday kopen hoor, want als ze dan tegen je wagen aanleunen zit die vol met afdrukken van de billen die in plaatwerk hebben staan douwen.....
Heb je er nog een frustratie bij.......
 

micky

Forumguru
Onze Fiat 500 die we vorig jaar in september gebruik kochten bleek achteraf belasting vrij te zijn tot januari dit jaar:jaja: de vorige eigenaren hadden hem nieuw gekocht en waarschijnlijk gedumpt met 60.000km en 4 jaar oud omdat er vanaf januari 2014 belasting betaald moest worden, €26,- betalen we per maand HAHAHAHA om krom van te liggen, niet om de uitgave maar wel van het lachen, omdat mensen een way overpriced Fiat 500 nieuw kopen (>€17.000,- onze uitvoering) om na 4 jaar weg te doen (voor een schijntje) omdat er belasting betaald moet gaan worden.......
 

CDK

Forumguru
@micky misschien is dat idd best mogelijk, lampje er uit en simpelweg afdoppen, niet de netste manier maar technisch moet het volgens mij wel kunnen.
 

Monteurtje

Forumguru
Dan kom je misschien in de problemen met de APK. Motorlampje moet correct werken. Als die uit is op het instrumentenpaneel en met het uitlezen geeft die aan dat het lampje aan is, direct AFKEUR
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@Peter-036 Ik dacht in dezelfde richting, en gezien het jaarkilometrage mag je vraagtekens zetten bij het gebruik van de auto (voor een diesel). Met de introductie van die wegenbelastingvrije diesels, zijn er veel mensen diesel gaan rijden, bij wie de manier van gebruik niet past bij een diesel. In zijn algemeenheid (ik ken de omstandigheden van de TS niet, dus kan er ook niet over oordelen), zie je dergelijke gevolgen bij mensen die alleen kijken naar het belastingvoordeel, en zich niet verdiepen in de specifieke eigenschappen van een dieselmotor.
 

CharlesTucker

Forumguru
Met m'n vorige auto (Zafira) wel EGR problemen gehad, met m'n Skoda nog niet na 133000km. De manier van gebruik is hetzelfde voor beide auto's, vrijwel alleen snelwegritten van 70km, alleen in het weekend af en toe wat korte ritjes.
 
Bovenaan Onderaan