Ik heb tips nodig :)

Hoi,

Ik ga binnenkort overstappen naar een Skoda Octavia II Hatchback
Omdat ik 75.000 km per jaar rijd wil ik een comfortabele auto.
Voor mij moet het een goedkope (lage bijtelling) maar ook complete versie zijn.

Wat een must is:
- Parkeersensor
- Navigatiesysteem (voor mn werk hard nodig)
- Climate
- Cruise Controle
- Goed geluid uit speakers

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit maar de Greenline Bussinesline heeft eigenlijk al deze opties standaard en netto betaal ik dan maar 60 euro meer dan wat ik nu aan mijn Hybride auto betaal..Dat scheelt dus weinig.

Ik heb gehoord dat de standaard navigatie vaak gestolen wordt (ik woon niet in een veilig buurt) en dat er navigatiesystemen zijn die achteraf ingebouwd kunnen worden (natuurlijk voordeel met bijtelling) en afneembaar front hebben.

De Kenwood 7260BT of 9260BT lijkt mij een mooie. De JVC KW-NT gebruik ik nu in mijn Honda , die bevalt ook wel maar navischerm is wat ouderwets.

Hebben O2 rijders ervaring met deze systemen? Is het aan te raden?

Beschrijving van de Greenline Bussiness is wat vaag. Op de Skoda site staat Airconditioning , is dit Climate Controle of gewoon standaard airco?

De Pyxis velgen..zien er niet slecht uit maar rijdt t een beetje?

hemi24

Forumguru
Welkom hier!

Airco bij Greenline Businessline? Welke uitvoering? Volgens mij is climatronic (volautomatische airco) standaard bij de Ambition BL en de Elegance BL...

Wil je comfortabel de 75k per jaar gaan afleggen, neem je maximaal 16" onder een O2. Qua uitstraling en wegligging in bochten ben ik blij met mijn huidige 17" maar voor het comfort op de lange baan, beviel het 15" op mijn vorige O2 stukken beter! Daarbij scheelt het ook aardig in het verbruik...

MarcoO2

Forumguru
Hoi, De Kenwood 7260BT of 9260BT lijkt mij een mooie. De JVC KW-NT gebruik ik nu in mijn Honda , die bevalt ook wel maar navischerm is wat ouderwets. Hebben O2 rijders ervaring met deze systemen? Is het aan te raden?
Kijk anders ook eens in dit topic. Daar zijn net recent een aantal systemen besproken. En ook de zoekfunctie op dit forum kan je een heleboel meer vertellen.

Ben gisteren even bij de dealer geweest. Afspraak gemaakt voor proefrit en wat info ontvangen.

De kenwood 7260BT is er niet meer (stamt uit 2009) , ze hebben nu de 7280BT voor 1825 euro.
De Greenline Bussinesline heeft geen middenarmsteun en climatic. Als je dat als optie erbij neemt kom je duurder uit dan de Ambition Bussinesline.

Dus even een berekening gemaakt en de Ambition BL is voor mij de ideale. Voor 90 euro kan je de 16 inch versie van de pyxis velgen nemen , cartega ofzo heet die.

Cordoba

Forumguru
Die 1825 € is misschien inclusief inbouw door de dealer? (nog steeds een groot prijsverschil, maar dat verklaart al wel het één en ander, bovendien heb je dacht ik wat kabeltjes nodig om te zorgen dat alles netjes werkt, zonder dat je in de kabelboom van de auto moet ingrijpen)

Die 1825 € is misschien inclusief inbouw door de dealer? (nog steeds een groot prijsverschil, maar dat verklaart al wel het één en ander, bovendien heb je dacht ik wat kabeltjes nodig om te zorgen dat alles netjes werkt, zonder dat je in de kabelboom van de auto moet ingrijpen)

ja als je naar de prijzen kijkt kost hij maximaal 1399 in de winkel en sommige internetwinkels zelfs 1149

maar ik neem aan dat skoda voor 1825 alles er op en dr aan installeert..op de accesiorelijst staat dus 1825 , de pioneer staat voor 1199 maar dat is een lelijk ding

ik krijg van microfoon tot afstandbediening en de nodige bekabeling voor stuurbediening etc erbij denk ik want anders zou je toch onmogelijk zo'n prijsverschil hebben..

je zou denken dat dat de prijs is van de 9280bt :)

alles beter dan een amundsen (te weinig functies) en columbus (angst voor diefstal)

Bovenaan Onderaan