Ik kom me ook even voorstellen!

jaspernl

Actief lid
Zoals het een welopgevoed mensch betaamt, stel ik me hier eerst even netjes voor alvorens het forum te bestormen...

Ik ben Jaspernl, en kom uit het schoone Brabantsche. Ben getrouwd, en heb 2 prachtige mannetjes van 3,5 en 0,5 jaar.

Ik rij op dit moment nog een privé VAG (passat variant), en mag van mijn baas een leaseauto uitzoeken.

Leuk! En moeilijk!

Ik twijfel tussen 3 opties:

1) Octavia combi automaat. Deze dan alleen zakelijk rijden, en de passat aanhouden voor m'n meissie + prive. Klinkt als een top-optie, maar ik vrees niet onder 500km te kunnen blijven als die van 3,5 straks naar school moet (en dús ook nog in vakanties veel thuis is, en dús geregeld naar opa/oma zal gaan)... En daarom dus ook de combi: want mócht blijken dat we toch meer gaan rijden (ook bv omdat de passat toch stuk blijkt te kunnen...), dan kán dat in elk geval. Ik vrees toch dat deze gaat optie afvalt. En om m direct al ook prive te gaan rijden vind ik nét iets te duur.

2) Fabia combi automaat. Dit is op dit moment mijn favoriete optie van de drie. Vandaag proefrit gemaakt in een combi - sport. TOP! Een maatje kleinen, naar het schijnt, dan de octavia, maar volgens mij echt groot genoeg. sportstoelen erg ok!

3) Prius. Da's altijd een automaat. Qua bijtelling is ie ongeveer gelijk (iets goedkoper zelfs) aan een Fabia. Maar er kan geen trekhaak op. En ik denk eraan om een vouwwagen aan te schaffen voor de vakanties... Dus: goeie wagen, maar waarschijnlijk toch geen optie...

Conclusie op dit moment:
waarschijnlijk wordt het een Fabia combi 1.6 tiptronic, satin grey Attractive business!!
Opties: donkere achterruiten, sportpakket (stoelen + klein leerpakket 2)
accessoires (voor zover ik nu kan bedenken): trekhaak, dakdragers, dakkoffer, navigatie (tomtom oid), telefoon-hupsakee-dingetje, dvd-speler (aan het plafond...!).

Volgens mij heb ik dan alles wat mijn hartje ooit maar kan begeren. Qua auto dan :-)

Ik hoop me hier op dit forum alvast lekker te kunnen inlezen!

Desperado

Forumguru
Welkom en als ik voor die keuze stond nam ik ook optie 2!
Zeker die lunchbox (bron:Achmed, the dead terorist) niet

nemo

Senior Member
Uit ervaring kan ik je zeggen dat de trekkracht van de Prius :( is. Op snelheid gaat het redelijk, maar rijden in de bergen :(:(

Gieliovd

Forumguru
Welkom op dit leuke forum en ik wens je veel succes met de keuze voor handen!

Het is een luxeprobleem ;)

cvegreen

Forumguru
Welkom op het forum , ik heb ook een fabia en ik ben er uiterst tevreden over.
Jij zal een F2 hebben en die zijn nog beter , als ik het goed begrepen heb. Dus zal het niet zo'n slechte keuze zijn zo'n F2

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige :aangenaam: forum. Als ik jou was dan zou ik kiezen uit de twee Skoda's. Een betere keuze is er niet.

bwman

Lid
wist niet dat r een andere keuze was, net zoals bij heinzz welke andere? ;)
wees welkom in de leukste club van ........ (zelf in te vullen):super:

jaspernl

Actief lid
dank dank dank

Dank allemaal voor de leuke berichtjes.
Binnenkort met vrouw en kids naar de Skoda dealer voor een proefrit.
Ben zelf al geweest en erg enthousiast!!

Hetzer

Forumguru
Dank allemaal voor de leuke berichtjes.
Binnenkort met vrouw en kids naar de Skoda dealer voor een proefrit.
Ben zelf al geweest en erg enthousiast!!

Succes met je keuze, en ik denk als je vrouw de ruimte van de Fabia combi ziet dat ze gelijk om is!!!, en als ze het te klein vind kun jij ze ook even naar de Roomster loodsen!

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Welkom.

Zeg niet dat het NIET mogenlijk is om een trekhaak te nemen onder een Pirus.
Ik heb dat ook altijd gedacht totdat ik 3 weken geleden er 1 mee zag rijden.

Marcel

jaspernl

Actief lid
Welkom.

Zeg niet dat het NIET mogenlijk is om een trekhaak te nemen onder een Pirus.
Ik heb dat ook altijd gedacht totdat ik 3 weken geleden er 1 mee zag rijden.

Marcel
Met de Prius mag je geen aanhanger/caravan trekken. Dat weet ik 100% zeker. Er is ook geen typegoedkeuring voor het trekken.
Wat wél kan is het monteren van een beugel voor het vervoer van fietsen.
Maar een echte trekhaak mag dus gewoon niet. Dat het wel kán is wat anders...

Scheppie

Actief lid
Succes met de keuze. Mij bevalt hij UITSTEKEND, heb er inmiddels alweer 5.500 km opzitten!!!!!!!!!!!!!!

higgy

Forumguru
Als ik je verhaal zo lees, dan is de Octavia de luxe keuze en de Fabia de rationele keuze.
Kies lekker die fraaie F2 Combi met wat toeters en bellen en ga daar eerst eens 150.000 km mee rijden. Dat zal zeker bevallen en wie weet is daarna je lease-budget wat ruimer.

De Prius is GEEN keuze. ;)

jaspernl

Actief lid
Als ik je verhaal zo lees, dan is de Octavia de luxe keuze en de Fabia de rationele keuze.
Kies lekker die fraaie F2 Combi met wat toeters en bellen en ga daar eerst eens 150.000 km mee rijden. Dat zal zeker bevallen en wie weet is daarna je lease-budget wat ruimer.

De Prius is GEEN keuze. ;)
mijn leasebudget laat het nog (net) toe, die O2 (in ambiente uitvoering, maar da's al top). Maar die bijtelling he... Daar begint het te wringen.
Met 2 kleine kids is het hard vechten tegen de ABN... :-)

Dan lijkt me het advies van higgy in de gegeven omstandigheden toch het beste dat te geven is - en het beste wat je kunt doen, uiteraard ...

Succes! Een ding is zeker: van je keuze voor een Skoda krijg je geen spijt.

purk

Senior Member
dan zal dat net zo'n trekhaak zijn als bij een audiA2 alleen voor een fietsendrager!!!!!!

Bovenaan Onderaan