Ik moet van mijn leaseauto af ---> overname ??

Huib

Lid
Dag Luitjes,

Ik moet helaas afscheid gaan nemen van mijn leaseauto, vanwege een baanverandering. Ik heb de auto nog maar kort (30.000 km) en overname is niet interessant omdat ik dan de nieuwprijs moet betalen. Inleveren betekent een flinke boete (helaas). Dus ik vroeg mij af of iemand van LogicaCMG interesse heeft mijn auto over te nemen met een flinke financiele overnamebonus. mail even hkl073@hotmail.com
en kijk even op www.xever.nl/skoda voor meer info

VEEJAY

Forumguru
Vreemd aanbod zo hier op het forum.

Zet hem op jullie interne vraag en aanbod site. (Er staan al 3 andere octavia's die ook worden aangeboden.)

Bij je nieuwe baas krijg je geen lease auto?

Anders kun je hem misschien over laten gaan van lease maatschappij.

ps: volgens mij zijn de wielen 15 inch.

Groet WS

LenK

Forumguru
Als je een andere baan krijgt moet JIJ je autoleasecontract dan afkopen? Is dat gebruikelijk?
Maakt je dan behoorlijk gebonden.
Blij dat ik niet lease.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: www123</font><hr />

Bij je nieuwe baas krijg je geen lease auto?
Anders kun je hem misschien over laten gaan van lease maatschappij.

[/ QUOTE ]

Goed advies. Heb ik ook een keer gedaan. De nieuwe werkgever was er heel content mee en nam het contract graag over want het scheelde een hoop kosten en gedoe i.v.m. een voorloopauto of huurauto.

Je moet dan niet de lease bedrag betalen maar alleen de je eigen bijdragen. Als die namelijk onder het lease bedrag was gebleven dan had die ook niks hoeven te betalen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Als je een andere baan krijgt moet JIJ je autoleasecontract dan afkopen? Is dat gebruikelijk?
Maakt je dan behoorlijk gebonden.
Blij dat ik niet lease.

[/ QUOTE ]

Dit ligt aan je arbeids contract en/of apart contract tbv de lease wagen, dat je tekend.

Let hier dus goed op als je een lease wagen mag rijden van de baas.

Groet WS.

Ik heb het zelf ook pas aan de hand gehad, de afkoopboete van mijn huidige (nog 2 weken) werkgever is de boete van de leasemaatschappij die hun moeten betalen wanneer ze de auto inleveren.
In mijn geval met een auto van 6 maanden jong is dat nog 25% van de nieuwwaarde.
Ik heb dit als onderhandelingspunt ingezet bij mijn nieuwe werkgever. Die was bereid het kontrakt over te nemen en de boete voor de overname te betalen. (Of die lager is weet ik niet).
Zomaar een andere baan nemen en dan later pas zorgen maken over de auto durfde ik niet aan, het was in mijn geval "ik met auto", of niet.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je zo'n goed aanbod krijgt dat je eigenlijk geen nee kunt zeggen en dus de autoperikelen voor lief neemt.
Ik wens je in ieder geval veel succes bij het zoeken naar een nieuw baasje en hoop voor je dat het lukt. Gelukkig is de bijna ex werkgever een grote, dus de kansen zijn goed.

Huib

Lid
Ik heb inmiddels de marktplaats van LCMG gevonden. Zal hem hier ook op zetten. "Toch blijft het een skoda" zal iedereen denken daar en dat is het zwakke punt van skoda op dit moment. Naamsbekendheid en de degelijkheid zijn nog niet echt bekend bij andere rijders.

Ik heb inderdaad de overname aangekaart bij nieuwe werkgever (overheid) maar die hebben het beleid dat ze hier niets mee doen en hebben geen standaard regeling voor leaseauto's. Ik ga inderdaad stukken vooruit in salaris en daarmee kan ik de afkoop wel financieren over een redelijk korte tijd.

Ik ben nu al aan het kijken voor een betaalbare vervanger voor mijn huidige O2, maar als zo aan het rondkijken ben vergelijk ik iedere auto met de octavia 2 elegance. Helaas kom ik dan overal bedrogen uit. Helaas zijn de O2's als occasion nog behoorlijk prijzig (te nieuw).
Ik had het van te voren toch niet kunnen bedenken dat ik met pijn in het hart afscheid zal moeten nemen (hoezo sentimenteel ?).

Huib

Lid
Dat was mijn eerste gedachte, alleen na informeren bij de leasemaatschappij zie ik er vanaf... kost me 28.000 euro. Dan kan ik beter een nieuwe kopen (waarvoor ik het geld helaas niet heb).

Andere optie zou kunnen zijn om te kijken voor een occasion, alleen heb ik wat twijfels over de O1 qua afwerking en geluidsproductie. Andere optie zou kunnen zijn te kijken voor een Superb occasion. Zijn er mensen die ervaring hebben met een model van 2001-2002 ??

Karstieman

Forumguru
Ja Huib, 't valt echt zwaar om je Octi weer terug te geven aan de leasemaaschappij.
Voor iedereen die dit lot treft is er nazorg op het 'Skoda afscheids draadje' op ons forum.
Dit draadje vind je onder 'Feedback' en dan 'afscheidsforum'

Nazorg vinden we ook via deze directe link HIER

Ik heb geluk gehad dat mijn werkgever mijn 3,5 maanden oude O2 over wou nemen. Scheelde hem inderdaad een hoop administratie en voorloopauto kosten. Mij de afkoop van mijn eigen bijdrage. Allemaal blij dus, inclusief mijn oude werkgever.
smile.gif

Bovenaan Onderaan