Ik overweeg een tweedehandse Karoq te kopen

Sauce

Lid
Hey,

Ik had in 2018 een Octavia DSG 1.6 Diesel als leasewagen. Daar heb ik altijd heel graag mee gereden; bijna 100k km op amper 3j tijd. Hij was uitgerust met ACC + Lane Assist. Jammer genoeg had hij wel geen Traffic Jam Assist, want de Octavia's waren toen nog alleen maar beschikbaar met een elektrische handrem.
Momenteel rij ik met een Seat Leon ST van 2021, 1.5 TSI manueel maar hij is bijna einde lease.

Nu overweeg ik een tweedehandse Karoq te kopen. Eentje uit 2018, 1.5 TSI 150pk, ong 80k km.
Deze zou uitgerust zijn met ACC + Lane Assist. Kan men hierop TJA activeren? (eventueel met coderen?) en werkt deze TJA zoals in een Superb, Kodiaq enz enz.
Zijn er nog eventueel nog anderen puntjes waar ik best op kan letten?

EdZ

Forumguru
Nog niemand gereageerd zie ik. Nou vooruit, al heb ik er sinds 2 jaar één uit 2018 en mis ik bij mij wat opties die je hier noemt. En ik heb een 999cc met handbak ipv 1.5. Ik kom overigens ook uit een Leon TS (2015, 1.2TSI).
Qua rijgedrag ga je er wel op achteruit. Die Leon reed erg strak, al is het met de Karoq ook weer niet echt behelpen. Bij de kofferbak lever je ook flink in als je een volwaardig reservewiel wil. Zitruimte achterin ga je juist flink op vooruit, met de gewone bank nog iets meer dan met de vario-seats die ik heb, naar het schijnt. En wat verder nog...Verkeersbordherkenning werkt zo goed dat ie helaas de borden naast de weg ook leest. ACC hoor ik bij andere merken nogal eens kritiek, mijn Karoq doet het prima. Geldt ook voor Front assist; doet precies wat het moet doen en reageert niet te snel. Start-stop heb ik uitgezet met een Ali Express-oplossing. Gisteren de kofferbakverlichting aangepast van 1-LED naar 3-LED met een printplaatje uit Duitsland; de zaklamp zat er bij mij niet in dus het was wat donker.

Ben bang dat je niet veel aan mij hebt aangezien we best blij met de auto zijn:-)

Minpunten:
Ruimte tussen passagiersstoel en dashboard vind ik best wel krap;
Banden waren wat prijzig, de 18 inch-maat is ook niet bij alle bandenmerken verkrijgbaar;
De schakelaar voor de spiegelbediening links stopte bij mij met werken door een stekker die niet goed contact maakte. Los- en vastgemaakt en weer werken, maar is een drama om eruit te halen.

Antera

Donateur
Van. harte welkom. TJA zoals de Leon is niet mogelijk aangezien dit model werkt met een capacitief stuur. Dat doet de auto’s op het MQb platform helaas niet,

Bovenaan Onderaan