Ik snap de deurvergrendeling/statuslamp niet.

Een OII FL. 2 Sleutels met AB. Deur met de AB afgesloten in Safe-lock. Rode lampje in de deur knippert.

We wachten een tijdje, laten we zeggen een nachtje.

Ik draai 's morgens met de sleutel de deur van het slot. Het rode lampje blijft knipperen en ik hoor geen centrale vergrendeling open gaan. Ik draai de deur met de sleutel weer op slot, en alles is weer afgesloten, het rode lampje blijft knipperen.

Draai ik nu de deur weer open met de sleutel, dan gaat de centrale vergrendeling er af en stopt het lampje met knipperen. Draai ik de deur weer op slot met de sleutel of de AB dan vergrendelt alles weer en knippert het lampje 2 seconden snel en daarna langzaam.

Dan pak ik de manual erbij:
1ls4gp.png


En dan snap ik het niet meer, want mijn auto heeft geen alarm. Iemand die wat meer uitleg kan geven?
 

hemi24

Forumguru
Die van mij heeft ook geen alarm, en de sleutel gaat ook nooit in het slot, maar als ik de auto vergrendel middels de AB, gaat het ledje even kort snel knipperen en direct daarna langzaam.... Dus eigenlijk zoals beschreven bij de uitvoering MET alarm... :confused:
 
Dat :confused: had ik dus ook...

Tot 2 keer toe, eerst toen ik vanmorgen de deur met de sleutel open maakte, en daarna toen ik hem met de AB op slot deed. Later op de dag nog eens getest en jawel hoor, exact hetzelfde.

Van mijn vorige Octavia kon ik me namelijk herinneren dat als ik de motor wilde laten draaien maar de deuren op slot wilde hebben zonder zelf in de auto te zitten ik de deur met de sleutel open moest maken ipv de AB.
 

cilo

Nieuw lid
Van mijn vorige Octavia kon ik me namelijk herinneren dat als ik de motor wilde laten draaien maar de deuren op slot wilde hebben zonder zelf in de auto te zitten ik de deur met de sleutel open moest maken ipv de AB.

en waarom zou je dat willen? (oh nee laat maar zeker zo'n lam#@% die te beroerd is om zijn ruiten te krabben maar lekker sociaal de auto warm laten draaien en zelf in huis de krant gaan zitten lezen :icon_smile_dead::icon_smile_dead:)
 

MarcoO2

Forumguru
Er zijn meer situaties denkbaar dan deze..... niet gelijk zo veroordelend, nergens voor nodig!
 

EdK

Forumguru
Standkachel in laten bouwen geen optie ?
Hebasco wordt volgens mij ook door skoda geleverd en ingebouwd.


Cilo: een excuus is wel op zijn plaats met zo'n ondoordachte opmerking !!!!!!!!!!
 

rweersch

Actief lid
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit naar dat lampje heb gekeken. Er zit geen alarm op mijn O2 FL.


en waarom zou je dat willen? (oh nee laat maar zeker zo'n lam#@% die te beroerd is om zijn ruiten te krabben maar lekker sociaal de auto warm laten draaien en zelf in huis de krant gaan zitten lezen :icon_smile_dead::icon_smile_dead:)
[OT]Volgens mij is dat een broodje aap dat door vele milieu-instanties verkondigd wordt. Stel dat ik de ramen netjes schoonkrab, daarna pas de motor start, en dan wil wegrijden, dan beslaat het raam binnen een paar secondes door mijn adem. Schoonvegen tijdens het rijden lijkt me geen optie :cool: Uiteindelijk moet ik dan bijna net zo lang wachten, als de tijd die ik nodig zou hebben om de auto ijsvrij te maken. Dus waarom zou ik dat dan niet doen...

Voor de Octavia had ik een Focus met elektrische voorruitverwarming. Die werkt zelfs alleen maar als de motor loopt, dus dan is het altijd de volgorde starten, verwarming aan, en krabben. Ik vraga me dan ook af in hoeverre de horror-verhalen van de Carglass-reclame kloppen wat betreft de winter en verwarming; volgens mij gaat dat verhaaltje alleen op in de zomer, als je een gloeiend raam met ijskoude lucht gaat bombareren. Andersom, van ijskoud naar warm, kan het raam volgens mij prima tegen.
[/OT]
 
Om het zelf even voor te zijn, het gaat me in dit topic over de functie van sleutel/AB/led indicator in de deur icm met de centrale vergrendeling. Alles over het waarom van het even warm laten draaien is geheel offtopic.

Zijn er andere O2 FL-ers die eens kunnen kijken wat er gebeurt als je na een langere periode de deur met de sleutel openmaakt?


Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit naar dat lampje heb gekeken. Er zit geen alarm op mijn O2 FL.

Nou, dat lampje geeft oa ook aan of je safelock actief is of niet, en dat is wel handig als je even snel uit de auto stapt en er blijft iemand achter. Dan kunnen ze de deur wel of niet open krijgen, net wat je wilt :)
 

rweersch

Actief lid
Is 9 uur ook een voldoende periode? Ik heb vanmorgen de auto gesloten met de AB, maar ik zal 'm straks eens met de sleutel openmaken en kijken wat het lampje doet, zowel voor als na openen.
 
Ja, bij mij zat er ook zoiets tussen. Let ook even op of de andere deuren/klep/benzineklep open gaan ajb.

Dank je wel.
 

rweersch

Actief lid
Zoals beloofd:
- bij de gesloten auto knipperde het rode lampje met een lage frequentie
- openen met de sleutel opent alleen het bestuurdersportier, de rest van de sloten blijft dicht
- het rode lampje blijft rustig doorknipperen
- de auto is gewoon te starten
 
Dank je wel, precies hetzelfde als bij mijn OII. Iig niet iets wat fout is. Er staat wel regelmatig iets over 30 seconden geschreven in de manual, ik zal daar eens mee testen.

Ik denk dat het zo is:

Je sluit de auto af door 1 x op de AB te drukken, of de sleutel 1 maal naar vergrendelen te draaien. Het rode lampje knippert 2 seconden snel, om daarna langzaam te knipperen. Safelock is actief, van binnen kunnen portieren en ramen niet worden geopend.

Binnen x tijd kun je dmv sleutel of AB de auto weer openen en Safelock wordt gedeactiveerd. Na x tijd kun je met de sleutel alleen het bestuurdersportier openen en blijft safelock actief op alle andere portieren.

Of je opent de auto met de AB voor een totale ontgrendeling, en heft daarmee ook de safelock op en dus knippert er niets meer.
 

hemi24

Forumguru
Ik vraag me dan ook af in hoeverre de horror-verhalen van de Carglass-reclame kloppen wat betreft de winter en verwarming; volgens mij gaat dat verhaaltje alleen op in de zomer, als je een gloeiend raam met ijskoude lucht gaat bombareren. Andersom, van ijskoud naar warm, kan het raam volgens mij prima tegen.
[/OT]

Even lekker :ot: reageren: bij mij duurt het altijd even voordat de auto warme lucht wil blazen, dus ik weet wel zeker dat het een broodje aap is van de Carglass!!!


V.w.b. de safelock: twee keer kort achter elkaar vergrendelen met de AB deactiveerd de safe-lock dacht ik...
 
Bovenaan Onderaan