Ik snap het niet meer kan geen pois laden

Skodavrienden,

Na goed advies heb ik mijn spoor pois omgezet naar een ander type bestand wat volgens deze site http://www.volkswagen.de/de/navigation/poi-listen-sammlung.html moet gaan werken.

Als ik dat gedaan heb staat er op mijn sd kaartje het mapje spoor pois zoals aangemaakt een db3 bestand.

Maar als ik deze in mijn columbus wil laden gaat de optie in mijn columbus ( mijn eigen pois ) niet aan.
Ik heb het zo geprobeerd dat de file direct van de sd gezien kan worden of in een map zelfs gekopieerd naar mijn harde schijf maar helaas ik kan ze niet laden.

Wie o wie kan mij hier echt even mee helpen?

Ik hoor het graag .

Nico

RogerS

Forumguru
Nico, welke software versie van de firmware is er op je Columbus geïnstalleerd?

Controleer ook of je SD-kaart op fat32 is geformateerd. (Zet er nog wat muziek files bij en controleer of je die direct op je Columbus kunt afspelen.)

Je hebt ook geen type fout gemaakt in de directory naam waarin de POI staan? Zie hiervoor de richtlijnen op de Volkswagen site.

Roger,

Waar kan ik dat vinden ik heb al in systeem gekeken maar ik kom niet echt wat tegen ik neem aan de nieuwste ik heb hem 2 dagen geleden gekregen .

Nico

hemi24

Forumguru
Die opmerking over het formateren en de juiste map aanmaken op je SD-kaart is inderdaad niet geheel onbelangrijk!!!

Ik heb je mail ontvangen en ga morgen je POI's ook even proberen om te zetten; nog even geduld...

hemi24

Forumguru
Nico,

Als ik kan ontdekken wat de valkuil is (geweest) wil ik dit wel delen... Leermomenten kunnen alijd handig zijn voor andere forumleden!

Nico,

Ik heb er ook even mee gestoeid toen ik mijn Octavia kreeg.
* er mogen geen spaties in de bestandsnaam zitten, maar wel minstens 1 hoofdletter,
* de hoofdmap waar het .db3 bestand in komt moet PersonalPOI heten,
* de SD-kaart moet als FAT32 zijn geformatteerd.
Met die voorwaarden is het mij gelukt om via SETUP de POI in te laden.

Als het nog steeds niet lukt ben ik wel benieuwd wat er dan aan de hand is, leuke uitdaging om dat uit te zoeken!

Het is helemaal gelukt!!!

Ik denk dat de fout bij mij zat dat de folder geen goede naam had nu even kijken of ook de flitspalen zo geladen kan worden heb je daar al ervaring mee?

Yeti Linka

Actief lid
Hoi Nico,

Het lukt bij mij ook niet. Wat bedoel je met dat de folder geen goede naam had. Deze moet toch PersonalPOI zijn?

Hoi Gardian,

Hoe moet je via SETUP de POI laden? De TAB SD kaart blijft donker bij mij.

Andre

Bovenaan Onderaan