Ik viel binnen de doelgroep.......

OuweHippie

Senior Member
.... en kocht op 2.2.2010 mijn eerste Skoda die 15.3.2010 in productie gaat en naar ik verwacht eind Maart of begin April 2010 wordt afgeleverd.

Ik ben net 60, geestelijk varieert mijn leeftijd tussen de 18 en 60.

Momenteel rij ik in een Scenic 1.6 Automaat uit mei 2006 waar ik 65.000 probleemloze kilometers mee heb gereden waarvan iets van 5.000 kilometer met onze oldtimer-caravan BIOD 350TL Bruine Band uit 1986 :worshippy: erachter.

Nu Renault het presteert om de Scenic pas bij een 2.0 versie van een automaat te voorzien heb ik het wel gehad met de Fransen en om ze dat te laten merken toer ik dit jaar rond in een 1.2 Yeti Active+ DSG.

Het kiezen voor een auto is echt persoonlijk maar meestal blijf je toch een voorkeur houden voor een bepaald merk. In mijn geval is dat toch Nissan, waar ik een Datsun 1200, een Almera, 3 Primera's en een Tino van had. Tussen de Datsun en de Almera zat een verscheidenheid van merken dus echt merktrouw ben ik niet. In principe zou nu dus de Quasqai in aanmerking komen.

Ik koos toch voor Skoda omdat het merk bij mij, in tegenstelling tot de jaren '50-'60, nu wél betrouwbaar overkomt. Je ziet er steeds meer op de weg en, hoewel geen favoriet bij mij, er de VAG achtergrond is. Daarnaast is de verhouding prijs/kwaliteit volgens mij dik in orde. Het Renault alternatief kost zo'n € 7.000 euro méér en Nissan maakt het nog bonter.

Ik sta nog wat afwachtend tegenover de 1.2 TSI als caravantrekker en ik hoop dat dit voldoende is om af en toe een flinke helling te nemen. Het is een behoorlijke gok met een caravan zelfs als die net geen 1100 kg weegt. Ik laat me maar verrassen en zal voor ik het "grote werk" ga doen eerst in Luxemburg gaan kamperen. Ik zal uiteraard mijn ervaringen proberen te delen.

edit:
Inmiddels heb ik ook mijn Icoon hier neergezet. Voor hen die zich afvragen wat is een GoT-bejaarde? Welnu, GoT oftewel Gathering of Tweakers is het grootste computerforum van Nederland. Ik ben daar een trots lid van sinds 2000 en heb iets van 25000 reacties daar geplaatst. Conclusie, PC's zijn mijn hobby.

Jazzy

Lid
Dat is grappig, ik krijg met mijn 34 jaar en Skoda Superb II vaak het verwijt dat ik een auto van een 60-jarige rijdt. :)

Goede keuze, die Yeti is een hele leuke auto! Hoe hij het doet met een zware caravan weet ik niet, maar zie wel veel tevreden Octavia rijders met de zelfde motor.

Gieliovd

Forumguru
Welkom Ouwe Hippie, grappige naam haha.

Een hippie in een Yeti, nou, jij kunt je lol wel op.

Goede stap naar Skoda wat mij betreft! Nissan kan me meestal niet bekoren. Dat plastic en dat rare design... En over Franse bakken niet te spreken.

Die 1.2TSI heeft een aardig koppel en vermogen dus op zich zal trekken geen probleem worden. 1100 kilo wordt wel een aardige sjor. Maar goed, je zult wel overleg hebben gehad met je dealer en gekeken hebben naar wat hij mag trekken met deze motor.

Desnoods maar een DSG tandje terug, niet?

Succes met wachten en we horen het wel! Ik ben benieuwd.

Wasmachineman

Forumguru
Welkom Ouwe Hippie !
Een mooi verhaal heb je ervan gemaakt ! Dat beloofd nog wat als je later je ervaringen deelt met ons over het gedrag met caravan er achter aan !
Veel succes !

Lordje

Actief lid
Welkom en proficiat met je keuze.
Nissan is zeker niet slecht, alleen franse auto's..... Hier zal je wel een goed verschil gevoeld hebben tussen jou Yeti en de franse wagen.
Veel succes nog en van mij uit welkom op het forum (maar wie ben ik).

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , dat was een leuke lap tekst om te lezen . Ik hou wel van wat uitbouw in een verhaal. (als het maar niet langdradig word tenminste)
Al de site caravanetrekker opgzocht om te zien wat het geeft met jou caravan en de 1.2 TSI yeti ?

OuweHippie

Senior Member
Allereerst, dank jullie voor het warme welkom.

Het is leuk om te zien dat er vnl. op de combinatie met mijn caravan wordt gereageerd.

Op het moment dat ik de Yeti bestelde stond het beest nog niet op caravantrekker.nl maar nav. een reactie keek ik zojuist en verrek, nu staat'tie er wel.

Een kleine quote uit het resultaat:
U kunt zeer goede prestaties verwachten van deze combinatie. U hoeft niet al te veel te schakelen en u heeft (ook bij lagere toerentallen) behoorlijke reserves waardoor het gemakkelijk en comfortabel trekken is.
Woei, dat belooft wat te worden als ik als eerste van een lange stoet sleurhutten bij Luik als eerste boven kom.

Wat mij meer opviel is dat deze combinatie met alleen een Rijbewijs B mag worden bereden. Ik kan mijn E dus theoretisch laten schrappen maar omdat ik die bij verlenging er gratis bij krijgt laat ik het maar zo.

Ik ben wel van plan de Yeti wat te "pimpen" en een fraaiere manier te vinden om de draden van mijn TomTom 910 op een nette manier weg te werken. Ideeën daarover zijn welkom want bij mijn Scenic is dat er in 4 jaar tijd niet van gekomen.

Hoewel dit "pas" mijn 17e nieuwe auto is ben ik net als voorheen toch wel wat nenuwachtig en zerveus wat me te wachten staat.

ludix

Nieuw lid
even bekend maken

Sedert enkele dagen lid geworden van het skodaforum.
Beetje wennen aan de site en met wat hulp is het dan zover dat ik mijzelf kan voorstellen.
Ben een man van 57 jaar,gehuwd,woonachtig in het midden van 't land. Sedert bijna een jaar in het bezit van een octavia station II 14TSI met DSG, een heerlijke auto.
Nooit aan het merk skoda gedacht , reed hiervoor 6 jaar een volvo v50,doordat de volvo verkopers niet zo geintresseerd waren naar andere automerken gekeken.Mede door een relatie op het merk gewezen i.v.m. zijn zeer goede ervaringen.
Na een proefrit erg onder de indruk,ook de benadering van de dealer was erg prettig te noemen met bovenstaande als gevolg.
Verder kan ik stellen dat ik de site erg informatief vind, technische onderwerpen,marktplaats,verwijzingen en info over de verschillende typen, erg leuk te noemen.
Leuk om lid te zijn van dit forum

Espott

Lid
nou twee keer welkom dan, ludix en hippie !

veel plezier en veilige kilometers toegewenst met de skoda!

mmarechal

Actief lid
Hallo OuweHippie en Ludix, welkom en veel plezier op dit forum. Bij mij was het ook zo dat ik nooit zo een fan was van de VAG merken (over het algemeen veel te weinig / kale auto voor het geld wat je ervoor neer moet leggen wat mij betreft) maar Skoda is hier een absolute uitzondering op, zoals ik er nu tegen aan kijk rij ik de komende jaren nog wel Skoda!

Jazzy

Lid
Ik ben net 60, geestelijk varieert mijn leeftijd tussen de 18 en 60.
Ik kom er net achter dat ik OuweHippie ken van een ander forum en kan aan bovenstaande toevoegen dat zijn gedrag doorgaans beter past bij een 15-17 jarige. :)

Als je net zo aktief hier wordt als op GoT dan kunnen we nog wat verwachten!

Fabia

† In Memoriam
Beide "jonkies" van harte :aangenaam: welkom op dit gezellige forum. En we kijken uit naar jullie postings.

OuweHippie

Senior Member
@ Jazzy

Weet je wat? "We" nemen dit forum gewoon over. Gezien de prijzen van Skoda zal het wel niet al teveel gaan kosten.

Er rijdt op dit forum nog een GoT'er rond. Een in een zwarte Yeti waar af en toe wat waarschuwingslampjes spontaan gaan branden.

Naar mijn mening is dat geen gebrek aan de Yeti maar een aan de berijder. Met zijn vorige auto was het zo af en toe, eigenlijk geregeld, ook ellende.

Jazzy

Lid
@ Jazzy

Weet je wat? "We" nemen dit forum gewoon over. Gezien de prijzen van Skoda zal het wel niet al teveel gaan kosten.

Hehe, laten we dat maar niet doen. :) Ik denk dat je eerst weer 25.000 posts moet hebben voordat je een grote mond mag opzetten tegen de regulars.

Nog veel plezier gewenst met je Skoda trouwens!

Erkens

Lid
/me kijkt boos naar GA[/] OuweHippie :tongue:

Dat kan nooit aan mij liggen!

Overigens zie ik nu dat ik mij hier nog niet voorgesteld heb (ben dat niet gewend van een forum).

Maar, na 3 kwart jaar start problemen gehad te hebben met mijn Nissan Almera viel mijn oog op de Yeti, mijn banksaldo vond het prima om hem aan te schaffen dus dat gebeurde ook.
Sinds 8 februari 2010 ben ik in het bezit van een mooie zwarte Yeti 1.2 Ambition met amundsen navigatie, parkeersensoren achter, armsteun, elektrische ramen achter en een trekhaakje.

Bovenaan Onderaan