Imitatie voorruit (of niet?)

kleine heino

Senior Member
Beste forumleden,

Zoals jullie in een ander topic van mij kunnen lezen is de voorruit van onze Karoq gebarsten. Nu had ik een afspraak bij Autotaalglas maar begon te twijfelen omdat ik op internet las dat zij imitatieruiten plaatsen. Ik heb even gebeld en de medewerker vertelde dat dit inderdaad het geval is. Het vreemde is dat zij eerder deze week de gegevens op de kapotte ruit bekeken hebben, de ruit in hun systeem opgezocht hebben adhv het chassisnummer, en mij vertelden dat er exact dezelfde ruit in komt. Nu ik weet dat zij imitatieruiten plaatsen vind ik dat vreemd omdat voor aanschaf van de auto de voorruit ook vervangen is bij een officiele Skoda dealer. Daar hebben ze mij verzekerd dat er een originele ruit in zou komen, nu twijfel ik of dat ook zo is. Ik heb een foto van de gegevens die op de ruit staan bijgevoegd, ik ben benieuwd of dit overeenkomt met de gegevens die bij jullie op de vooruit staan?

WhatsApp Image 2024-12-04 at 18.20.44.jpeg

hemi24

Forumguru
Bij de dealer krijg je een ruit mét het Skoda logo, bij de ruitenboer, zoals o.a. Autotaalglas zal er géén Skoda logo op de ruit te vinden zijn.

Laatste keer dat de Autotaalglas voor mij een ruit geplaatst heeft, was het een ruit met een rare vervorming… Wat mij betreft B- of C-keus en zeker geen aanrader!

kleine heino

Senior Member
Bij de dealer krijg je een ruit mét het Skoda logo, bij de ruitenboer, zoals o.a. Autotaalglas zal er géén Skoda logo op de ruit te vinden zijn.

Laatste keer dat de Autotaalglas voor mij een ruit geplaatst heeft, was het een ruit met een rare vervorming… Wat mij betreft B- of C-keus en zeker geen aanrader!
Vreemde is dus dat de huidige kapotte ruit bij een Skoda dealer vervangen is maar geen Skoda logo heeft (zie foto).

Tees

Donateur
Ik zou de term imitatieruit niet willen gebruiken hiervoor. Er zijn een aantal A-merken die ook gebruikt worden door VAG zelf. Saint Gobain, AGC en Pilkington zijn de merken waarvan ik weet dat die geregeld door VAG af-fabriek gebruikt zijn, en in principe zijn dat allemaal prima merken. En zoals @hemi24 aangeeft kan er óók bij een A-merk wel eens wat mis gaan.

Antera

Donateur
Mocht je problemen krijgen met:

- lane assist
- regensensor
- Lichtsensor

Dan moet je aan de bel gaan trekken want dan is de immitatie ruit het probleem. Komt namelijk vaker voor en moet er een originele in

Heb je dit niet is er niks aan de hand.

Ik ben verder niet bekend met de merken van ruiten. Al kan ik me gerust voorstellen dat er kwaliteit verschil in zit.

De buurman is filiaalleider bij Carglas. Werkt ook met diverse merken ruiten. Maar waarom ik reageerde is eigenlijk om een tip van hem te delen;

áls mensen de originele ruit willen; dan kan dat vaak wel gewoon geleverd worden: maar laat hem dan door glasboer (bestellen en) monteren. Het kwam naar zijn zeggen vaak voor dat men de originele ruit door de dealer zelf laat plaatsen. Maar die jongens daar in de werkplaats zijn geen ervaren glaszetters. Met lekkage tot gevolg, of kraken of dat de ruit er niet perfect recht in zit.

Bovenaan Onderaan