Mijn naam is Kris,
Na een voorgeschiedenis met respectievelijk een Ford Focus (2001-2008) en een Opel Zafira (2008 - heden)
heb ik de kans gekregen een zgn Cafetaria wagen te bestellen via het werk. (== soort van leasing, maar volledig ten laste van mijzelf, in brutoloon gerekend dan)
De keuze is gevallen op een Octavia Combi Facelift; Quart Grey; 1.6 TDI + DSG7
De eerste tegenvaller is al een feit: ondangs dat hij al eind april door mij besteld werd, is door administratieve perikelen de bestelling pas naar de garage doorgegaan in juni.. Met als gevolg dat levering pas volgt in oktober. (volgens de garage 8 oktober, volgens de leasing maatschappij 23 oktober)
Ik zal in elk geval blij zijn dat we de zafira vaarwel gaan kunnen zeggen...
van We hebben de kilometerstand van 6 km naar ondertussen 230 000 km gedragen,
en dat terwijl zowel vrouw als ikzelf met openbaar vervoer gaan werken (en met de fiets naar het station rijden).
Echter... De manier waarop...
na 1 maand werkte centrale vergendeling op het portier rechts achter niet meer. (losse kabel)
na 6 maand wederop hetzelfde. (motor vervangen)
Versnellingsbak (of de roulementen ervan) stuk op 60 en 140 kkm; we zaten op 60 000 km toen de wagen 2,5 jaar oud was, maar "sorry meneer, garantie is voorbij"...
Gelukkig is die factuur "verloren geraakt" en hebben we nooit reminders gekregen.
EGRklep kapot op respectievelijk 4 en 5,9 jaar (2e keer vervangen onder garantie)
VersnellingsPOOK kapot op 4 jaar (geen verschil meer voelbaar tussen 1e vooruit en achteruit)
Koelwater voelers stuk geweest
Remklauw is vorige maand vastgelopen (rechtsachter)
EGRklep is terug aan het opspelen
kortom: een maandagwagen
ik hoop op beterschap met die octavia
Na een voorgeschiedenis met respectievelijk een Ford Focus (2001-2008) en een Opel Zafira (2008 - heden)
heb ik de kans gekregen een zgn Cafetaria wagen te bestellen via het werk. (== soort van leasing, maar volledig ten laste van mijzelf, in brutoloon gerekend dan)
De keuze is gevallen op een Octavia Combi Facelift; Quart Grey; 1.6 TDI + DSG7
De eerste tegenvaller is al een feit: ondangs dat hij al eind april door mij besteld werd, is door administratieve perikelen de bestelling pas naar de garage doorgegaan in juni.. Met als gevolg dat levering pas volgt in oktober. (volgens de garage 8 oktober, volgens de leasing maatschappij 23 oktober)
Ik zal in elk geval blij zijn dat we de zafira vaarwel gaan kunnen zeggen...
van We hebben de kilometerstand van 6 km naar ondertussen 230 000 km gedragen,
en dat terwijl zowel vrouw als ikzelf met openbaar vervoer gaan werken (en met de fiets naar het station rijden).
Echter... De manier waarop...
na 1 maand werkte centrale vergendeling op het portier rechts achter niet meer. (losse kabel)
na 6 maand wederop hetzelfde. (motor vervangen)
Versnellingsbak (of de roulementen ervan) stuk op 60 en 140 kkm; we zaten op 60 000 km toen de wagen 2,5 jaar oud was, maar "sorry meneer, garantie is voorbij"...
Gelukkig is die factuur "verloren geraakt" en hebben we nooit reminders gekregen.
EGRklep kapot op respectievelijk 4 en 5,9 jaar (2e keer vervangen onder garantie)
VersnellingsPOOK kapot op 4 jaar (geen verschil meer voelbaar tussen 1e vooruit en achteruit)
Koelwater voelers stuk geweest
Remklauw is vorige maand vastgelopen (rechtsachter)
EGRklep is terug aan het opspelen
kortom: een maandagwagen
ik hoop op beterschap met die octavia