In blijde verwachting

In januari, onder druk van de weersomstandigheden, de gunstige voorwaarden van het autosalon in Brussel, hebben we besloten om onze. Octavia Combi van 2001 te vervangen door een nieuwe O2 Combi. We konden evenwel wachten op de O3, maar de rits aan opties die ze nu op de laatste der Mohicanen der O2's gaven deed ons overstag gaan. Toch zouden we nog moeten wachten tot begin mei op onze nieuwe. Doch groot nieuws afgelopen donderdag. De nieuwe O2 was gearriveerd bij de dealer! Toch maar even na het werk een kijkje gaan nemen of de gekozen kleur(Rosso Brunello Metallic) wel okee was. En het viel reuze mee, hoor. Na 12 jaar als grijze muis(zilver metallic) te hebben rondgereden was het tijd voor verandering. Ik maakte m'n garagist duidelijk dat er geen haast is, maar nog deze maand rij ik met een Skoda Octavia 2 Combi 1,6 CRDTI GTec Ambition met Ultimate pack met MDI, afneembare trekhaak en cargo platform concept.
Doch vergeet ik m'n vorige maatje (Skoda Octavia Combi 1,9 TDI met 250.000km) nooit. Op de gebruikelijke slijtage liet jij me nooit in de steek. Het ga je goed met je 2de leven in het verre Afrika!


Fiasko .
 

Noord26

Forumguru
Waarom heeft u voor een diesel gekozen als u in 12 jaar tijd 250Dkm rijdt? Of zijn de belastingregels zo gunstig in België?
 
Ik weet dat we in België nogal diesel-minded zijn. Hier werd ons altijd gezegd dat dieselen voordelig zou zijn als je meer dan 18.000 km per jaar deed. Belastingsgunstig? Hier betaal je voor een diesel met 10 fiscale PK zo'n kleine 400 euro/jaar. Maar toch heb ik nog altijd het gevoel dat ik met m'n diesel ook al heb ik een vrij zware voet, met over z'n carrière bekeken gemiddeld verbruik van 5,5 l/100km en zijn minimaal onderhoud ik toch goedkoper af ben dan met een benzine-model. Het gevoel dat je met een volle tank 800 tot 1000 km doet helpt ook wel.
Tuurlijk heb je niet dezelfde power en prestaties als een benzinemotor maar daar leer je mee leven.
Laat ons het erop houden dat wij Belgen niet alleen geboren worden met een baksteen op de maag, maar ook met een dieselhart.
 
Bovenaan Onderaan