In blijde verwachting

skodayeti

Nieuw lid
Hoop over 2 weken mijn nieuwe Yeti in gebruik te kunnen nemen:
Active plus, 1.2 TSI, cruise control, swing radio met armsteun, MDI aansluiten + ipod kabel, vaste trekhaak en platin grey.

Vraag me trouwens af op er standaard stootstrips op de portieren zitten.
Indien niet kunnen deze apart worden bijgeleverd of zit je vast aan de stootstrips met aluminium inleg die in de accessoirelijst staan vermeld (die ik minder fraai vind).

Maarten

Forumguru
Gefiliciteerd met je mooie aankoop!
Welkom hier op het altijd leerzame en gezellige forum!

Stel je je nog even verder voor in het meet&greet gedeelte?

snel

Actief lid
spijt mij te berichten dat je vast zit aan accessoirelijst.
mij yeti kon alleen daar mee voorzien / deze zijn niet standaard op deze uitvoering.
inclusief dasbordklep bovenzijde dasbord dit is bij deze uitvoering een gat
men zou kijken of klep die ze hadden past in bovenzijde kosten +/- 105 euro
groeten henk

YeMii

Senior Member
Gefeliciteerd met je nieuwe Yeti 1.2 Active Plus, wij hebben er zelf ook één en deze bevalt uitstekend. Stootstrips zitten er niet standaard op bij de Active Plus, maar bij onze dealer Skoda Rijnwoud in Rotterdam hebben ze de standaardstrips er op gezet. Kosten strips € 98,00

pen

Lid
Gefeliciteerd Yeti, met de 1.2 active plus, waar wij volop van genieten, de vlotte acceleratie na 300 km maakt (voor ons) een 1.8 overbodig.

Melis

Lid
Gefeliciteerd met je aankoop hij rijdt geweldig want het rijgedrag is niet afhankelijk per uitvoering dus een goede aankoop.

Captain Hook

Forumguru
want het rijgedrag is niet afhankelijk per uitvoering ...
Daar wil ik toch ff op reageren.

Het rijgedrag is wel degelijk afhankelijk van de uitvoering! Nee, niet of er wel of niet metallic lak op zit. Maar wel of het een 1.2 TSI 2WD is of bijvoorbeeld een 2.0TDI 4WD.
Dat geldt bij alle auto's; afhankelijk van de motorisering en de soort aandrijving voelt EN gedraagt zo'n auto zich echt anders. Alleen al het verschil tussen een O2 1.6 (kreeg ik wel eens mee als leenauto) of m'n eigen O2 (2.0 TDI).
Vaak worden zaken als remmen, ophanging/demping v.d. schrokbrekers, stabilisatorstangen e.d. afgeregeld op het totale treingewicht en het motorvermogen.

Kijk maar naar al die mensen die al roepen dat hun auto 'strakker' rijdt met bredere sloffen en/of aanpassingen in de ophanging.

Melis

Lid
Dat begrijp ik ook maar omdat ik zelf een 12 tsi rijd en de reactie van de meeste mensen die reageerde ging het over de 12 tsi vandaar mijn reactie op deze manier. En natuurlijk heb je gelijk of je in een 2 of 4 wd rijdt en of er voorin een diesel of een benzine motor ligt. En dan ben je nog afhankelijk van banden en wegen en zo kan je nog wel even doorgaan. Maar nogmaals ik en meerdere met mij hadden het voornamelijk over de 12 tsi.

Bovenaan Onderaan