In de NRC

ertromp

Forumguru
Leuk zo'n stuk maar om nu de vergelijking te maken met een Audi A6. Dat is net een stap te ver. Heeft waarschijnlijk verkeerde kokosmelk gedronken op dat eiland

2016-audi-a6-avant-01.jpg

EdK

Forumguru
Teveel cocosmelk geeft de schijterij en vervolgens droog je dus uit en dan ga je rare dingen doen...
Dus het is hem vergeven die reporter.....

Tassin

Forumguru
Qua afmetingen leunt hij iets dichter tegen een A6 aan, dus de vergelijking kan wel.
Qua marktpositionering staat hij dichter bij de A4, maar dan eerder omwille van de prijs.
Best wel leuk stukje.

En zijn conclusie sluit perfect aan bij wat ik afgelopen week in Duitsland door een 4-jarige peuter hoorde zeggen, wijzend naar mijn S3 sedan: "Papa, ein dickes auto!". :jaja:

kansberg

Forumguru
Kranten en auto's is nooit mijn favoriete combi geweest. Of dat nu NRC ,Telegraaf, AD, Trouw, Volkskrant, of erger nog: het plaatselijke sufferdje is, het blijft een 'ondergeschoven kindje' voor de krantenwereld. Voor de gemiddelde lezer wellicht voldoende, maar voor een liefhebber en kenner van auto's voegt het imho niets toe. De kop geeft ook al aan dat het niet voor de kenners is. Nu weet ik van mij zelf dat ik behoorlijk kritisch ben op dit punt, dus wat dat aangaat ben ik een subjectieve referentie.

Moet wel eerlijk zeggen dat Bas van Putten vermakelijk kan schrijven over auto's. Niet zozeer informatief, maar meer over de beleving rondom een auto, verkeer en de maatschappelijke kanten die het autogebruik/bezit met zich meebrengen.

Cordoba

Forumguru
Er zit wel iets in, maar als je iets beter kijkt, klopt er toch niet veel van. Een voorbeeld, die 'liggende' achterruit die voorbehouden zou zijn aan de Audi Avant.
Voor de lol eens teruggekeken, omdat bijvoorbeeld mijn Fabia I combi óók die schuine achterruit heeft, maar dat model is toch al sinds 1999 op de markt. Verder terugkijken leert dat ook de voorganger de Felicia combi het al had, en óók diens voorganger de combi versie van de Skoda Favorit, oftewel de Skoda Forman uit 1990 heeft het al. Natuurlijk zijn er meer modellen van Skoda die het ook hebben, bijvoorbeeld de Octavia II en III (de O1 heeft het naar mijn smaak nét niet - die schuine achterruit dus).

Veel autojournalisten zijn naar mijn idee een beetje kleine 'Hitlers': ze houden een demagogisch betoog dat op het eerste gezicht lijkt te kloppen, als je het echter rustig bekijkt, en goed tegen het licht houdt, klopt er vaak toch niet zoveel van. Dus ook bij verhalen van autojournalisten geldt: goed nadenken en controleren of de beweringen wel kloppen.

Schep

Forumguru
Even een screenshot van de digitale editie gemaakt:

JfPfXJM.jpg

Bas van Putten staat bij mij overigens niet echt hoog aangeschreven. Beetje melangolische vent die zichzelf erg graag hoort praten.

Noord26

Forumguru
Tijdje de Autoweek als blad in de bus gehad. Maar de stukjes van BvP zijn nooit toppertjes geweest. Vooral egocentrisch.

Rosinfield

† In Memoriam
Wel lekker eigenwijs en licht provocerend. Vermoed ook zo dat het niet de bedoeling is hem geheel serieus te nemen

Bovenaan Onderaan