Er zit wel iets in, maar als je iets beter kijkt, klopt er toch niet veel van. Een voorbeeld, die 'liggende' achterruit die voorbehouden zou zijn aan de Audi Avant.
Voor de lol eens teruggekeken, omdat bijvoorbeeld mijn Fabia I combi óók die schuine achterruit heeft, maar dat model is toch al sinds 1999 op de markt. Verder terugkijken leert dat ook de voorganger de Felicia combi het al had, en óók diens voorganger de combi versie van de Skoda Favorit, oftewel de Skoda Forman uit 1990 heeft het al. Natuurlijk zijn er meer modellen van Skoda die het ook hebben, bijvoorbeeld de Octavia II en III (de O1 heeft het naar mijn smaak nét niet - die schuine achterruit dus).
Veel autojournalisten zijn naar mijn idee een beetje kleine 'Hitlers': ze houden een demagogisch betoog dat op het eerste gezicht lijkt te kloppen, als je het echter rustig bekijkt, en goed tegen het licht houdt, klopt er vaak toch niet zoveel van. Dus ook bij verhalen van autojournalisten geldt: goed nadenken en controleren of de beweringen wel kloppen.