in noodloop / vermogen weg

hallo allemaal,

laatst reed ik een viaduct op en halverwege viel mijn vermogen weg , deed me weer denken aan mijn VW Sdi tijdperk, maar van een moderne tdi PD verwacht je dit niet . Nu heb ik dit enige jaren terug met mijn toemalige passat tdi ook meerder malen gehad; toen bleek de LMM defect. Zal dit nu ook zo zijn , het is daarna niet meer voorgekomen, maar ik wil geen problemen bij de volgende vakantie bergop zwaarbeladen zonder vermogen. Het probleem was verholpen toen ik de motor iitzette en opnieuw startte.....

Iemand een idee of dit een toevalsttreffer was of dat dit me vaker gaat overkomen,... zoals vermeld ik wil dit voorkomen, wie heeft raad????
 

Desperado

Forumguru
Computer in elk geval uit laten lezen. Als het goed is de storing opgeslagen. Mijn ervaring is dat het weer gebeurt en het zou heel goed een vervuilde lmm kunnen zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Desperado al aangeeft: begin met uitlezen op foutcodes.
Ik neem aan dat de oorzaak geen (bijna)lege brandstoftank was?
 

VEEJAY

Forumguru
Noodloop is doorgaans turbodruk buiten tolerantie. Lmm defect is doorgaans minder trekkracht hoger in de toeren.

Uitlezen en evt rijdende log maken (3,8,11).
 
Laatst bewerkt:
Denk toch dat je turbo kapot is . Je heb de zelfde sintomen als ik had ( vooral turbo brom fluit draadje )
Uitlezen en diagnose laten maken .
 

BarryXX

Actief lid
Ik heb dit ook een keer gehad en zat de lmm in het storingsgeheugen. Ik moet deze nog steeds vervangen ;)
 

Antera

Donateur
Gissen is missen jongens.

Gewoon even uitlezen en kijken of de foutmelding dusdanig van aart was dat deze is blijven staan. Anders even een rijdende log maken en kijken of daar iets uit komt al zal dat waarschijnlijk nog niks opleveren omdat er nu genen foutmelding aanwezig is
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
Met de rijdende log zal je volgas moeten geven waardoor eventuele waarden buiten de toleranties sneller kunnen optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
dat klopt idd maar op de weg geen storing dan zal die niet altijd in de log zichtbaar zijn zoals je al zegt maar wie niet waagt wie niet wint :thumbsup:
 

polf

Senior Member
G450 sensor defect?. toevallig rond de 80-90K op de teller?(of veelvoud,is natuurlijk wel een diesel)
Moet je de auto opnieuw starten om het vermogen terug te krijgen of is het er gelijk weer?

Grtz Polf
 
Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Ik heb zelden een motorstoring op het dashboard of in Vagcom gehad, maar reken maar dat er in de jaren het een ander niet weleens fout liep in mijn stage 3 en hersteld moest worden.

Voorbeeld: afwijkingen in de LMM zie je heel duidelijk tijdens een rijdende log (gevraagd/geleverd), dit levert niet altijd een foutcode/melding op. Afwijkingen in inspuiting (bijvoorbeeld kanaal 23) zie je ook niet altijd een foutmelding van maar kun je wel uit een log halen.
 
Dit is mij ook eens overkomen op de Duitse autobaan. Na motor uitzetten en opnieuw starten deed alles het weer normaal. Bij een tankstation voor vrachtauto's had ik net goedkope diesel getankt. Achteraf denk ik dat deze vuil is geweest. Ik heb er niets aan laten doen maar sindsdien nooit meer merkloze diesel getankt. Met de auto heb ik daarna nog 3 jaar zonder problemen gereden.
Hans
 

VEEJAY

Forumguru
Er zit meer pit in Duitse Diesel (cetaan), kan hem net over het randje duwen.

Overigens wel grappig dat topicstarter schittert van afwezigheid, waarschijnlijk weer overgestapt naar Audi?
 
Nee zeker niet terug naar Audi, nu aan het genieten van zijn octavia. De storing heeft zich niet meer voorgedaan. Echter wel laten uitlezen: hier kwam alleen een foutcode bij inspuiting 1e cilinder uit. Gereset met Vagcom en sindsdien niet meer meegemaakt.
ps. bij uitzetten contact en opnieuw starten was het weg voorheen.
 

CDO

Forumguru
Scheurtje in een van de slangen van en naar de turbo / of losgeschoten turboslang komt ook wel eens voor (weet ik uit ervaring).
 
Bovenaan Onderaan