Inbouw 1 dins radio derden, wegwerken bedrading

HenkyDoodle

Nieuw lid
Hallo, ik ben sinds een kleine wk in het bezit van een Octavia Combi van 2006. Ik ben tot nu toe zeer te spreken over deze fijne auto. Nu heb ik alleen een probleem met het inbouwen van mijn (enkel din) JVC radio. Ik krijg de bedrading niet goed achter het frame verwerkt waar ik de radio in dien te schuiven. Hierdoor kan ik de radio niet vastklikken als je begrijpt wat ik bedoel. Nou heb ik het idee dat ik de bedrading netjes aan kan trekken als ik er van bovenaf bij kan komen dmv het verwijderen van het kastje dat bovenop het dashboard zit. Kan iemand me vertellen hoe ik dit makkelijk verwijder? Of heeft iemand een andere tip om dit euvel op te lossen.
Dit is trouwens een tussenoplossing. Ik wil dit voorjaar een Zenec dubbeldin laten plaatsen. Maar daar moet ik nu eerst nog even wat centjes voor opzij leggen. ;)

Chapeau voor dit forum overigens. Een echte schat aan info heb ik hier al gevonden inmiddels. :)

Ronnie

Forumguru
Kun je er niet makkelijker bij van onderen? Aan de rechterzijde onderplaat dashboard er even afschroeven.

higgy

Forumguru
Dat gedeelte bovenop het dashboard (waar het klepje inzit) kan als geheel eruit gehaald worden door aan de voorzijde er een schroevendraaier tussen te zetten. Wel een doekje eronder tegen de krassen.
Is al meermaals besproken hier.

Bovenaan Onderaan