Inbouw DVD in originele hoofdsteun O2 RS

Hallo Skoda liefhebbers,

Ik wil graag in de hoofdsteunen van mijn O2 RS een DVD scherm plaatsen. Ik ben op zoek naar een goed systeem, het liefst met touchscreen.

Verder ben ik op zoek naar leden die zelf in de originele hoofdsteun een DVD systeem geplaatst hebben en die mij hier meer (of alles) over kunnen vertellen.

Ik heb jullie hulp nodig voor zowel het kiezen van een goed systeem als de inbouw daarvan. Ik hoor graag van jullie.

Mvg, Jasper

error404

Senior Member
In mijn volvo heb ik indertijd een setje originele (tweedehands) hoofdsteunen gekocht en daar schermpjes in gemaakt.
Bij de volvo loopt de buis (van de pootjes) als u vorm door de hoofdsteun. De vulling is van piepschuim met een schuimrubber en bekleding / leer als omhulsel. Bij de volvo paste het schermpje net tussen de u vorm. (4.5")
De hoofdsteun van mijn skoda is nog wat kleiner en de kids zitten er nog verder van af dus dat werd te klein.
Ik heb ze dus niet opengemaakt maar denk niet dat het heel anders is. Met een stevig mes kan je het schuim zo wegsnijden. scherm met inbouwframe erin zetten (met een paar schroeven en lijm) en de bekleding op maat knippen. Kabels trek je eenvoudig door de stoel heen, dus daar zie je niets meer van. Het frame kan dus wel aardig in de weg zitten dus het scherm mag niet te dik zijn!

In de skoda een setje kant en klare gekocht:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/inbouw-hoofdsteunen-met-media-spelers.27002/

Nadeel ze zijn wat lomp en zitten iets te ver naar achteren (de hoek is anders) de kwaliteit is "aardig" (verwacht geen retina ipad scherm) Voor het doel prima!

Als je ergens van de sloop een hoofdsteun kan kopen kan je er eens openmaken om te proberen.

oco1979

Forumguru
Mijn ervaring is enkel op de hoofdsteunen,ene van medion versleten en nu philips.
Inbouw is mooier.
Hebt wel veel soorten en vooral verschil in prijsklasse.
Sommige kan je laten overtrekken door idem kleur als originele.
Om nu zelf een hoofdsteun te beschadigen zo ik het laten voor wat het is.

Bovenaan Onderaan