Inbouw houder telefoon/navigatie

sjo1976

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb een Skoda Fabia 2 Combi Greenline (lease) en wil op het dashboard een telefoonhouder maken. Nu zit er rechts naast de airco unit een plaatje, daar wil ik anders de houder op monteren (ik gebruik mijn telefoon voor navigatie), kan dit plaatje eenvoudig gedemonteerd worden zonder al te veel te beschadigen (plaatje zou niet zo erg zijn)? En indien ja, gewoon schroevendraaier erachter of hoe kan dit?

Heb al e.e.a. proberen te zoeken hier op het forum maar kon zo nog niet wat vinden, ben ook nieuw dus daar kan het ook aan liggen natuurlijk :)

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg,
Stefan

Wild Chocolate

Senior Member
Hoi,

Ik ben niet genoeg thuis in de Fabia om een direct antwoord op je vraag te geven.
Maar ik heb zelf in mijn Octavia een Parrot geinstalleerd op een Brodit houder. Brodit maakt verschillende merk- en typespecifieke houders, die je kan monteren zonder de auto te beschadigen. Ik vind dit zelf een zeer nette oplossing. Voor de Fabia hebben ze zo te zien 2 opties: http://www.brodit.com/productList.html?lrhandDrive=lhd&brand=Skoda&model=Fabia&year=2010&pn=prod.

Ik vind persoonlijk de houder voor aan de A-stijl erg netjes. Hoewel ik me wel afvraag of hij handig is als er Airbags in die A-stijl zitten (weet eigenlijk niet of dat van toepassing is voor de FabiaII).

Rallye

Forumguru
Ik zou ook niet zo snel schroeven in het dashboard van mijn auto. Daarom maak ik al jaren gebruik van een Broditclip en een Brodit-houder, zowel voor mijn TomTom als mijn carkit. Zoveel kost dat nu ook weer niet.

De Brodit-oplossingen houden rekening met de plaats van de airbags. Als je de clip voor op de A-stijl neemt, wordt het wel iets moeilijker om er stroom heen te krijgen: je zit dan verder van de sigarettenaansteker. Je zult dan dus zelf een draad moeten leggen.

Bovenaan Onderaan