Hoi Bas,
Welkom hier. Als het goed is heb je 2 standaard ISO stekkers waarop je een standaard radio aan kunt sluiten. Als dat niet het geval is zul je moeten gaan meten welke draden waarvan zijn.
Om een 1 DIN radio te kunnen plaatsen heb je wellicht nog een inbouwframe nodig om van de standaard skoda opening naar een 1 DIN te gaan.
Kun je wat meer info geven over wat precies je probleem is?
Ha Bakkertje,
Op dit moment ligt de oude radio er uit en zit er nog geen nieuwe radio in.
Probleem 1: de oude radio was een JVC en had een verloopstekkergebeuren nodig van de twee ISO-stekkers naar één achteringang. Vanaf één van de vele stekkertjes loopt dan ook nog een dun zwart draadje naar het metaalachtige blokje (plm 2x1,5,x4cm of zo) dat ergens tussenin de antennekabel hangt en er loopt nog ergens tussen de ISO-stekkers en de verloopstekker een rood draadje, waarvan ik niet direct kan zien wat nou waarom naar waar loopt.
Probleem 2: de A4 en A7-draadjes zijn met kroontjes verwisseld en waren beide losgeraakt. Die heb ik, zoals ik al op diverse plekken op dit en andere fora heb gelezen, kruislings verbonden. Hopelijk gaat dat goed.
Ik heb de verloopstekkerdingen afgekoppeld, maar omdat er nog wat verbindingen lijken te blijven lopen, heb ik 'm niet uit de hele kabelboom gehaald. Met de stekkers achterin de nieuwe radio heeft 'ie even geluid gegeven toen ik dat probeerde, maar dat is dus nu al een paar dagen geleden en sindsdien heb ik geen geluid meer gehoord.
Probleem 2 A: sinds ik met de radio aan het rotzooien ben, heb ik echter géén zoemertje 'lichten aan' meer. Komt dat omdat dat zoemertje via de luidsprekers zou gaan of heeft het ook maar iets te maken met wat ik hier las over 'CAN-bus'? Dan heb ik wellicht nog weer een groter probleem.
Probleem 3: mijn nieuwe radio (een SilverCrest met BT, van de Lidl) heeft achterin een externe microfoon-aansluiting, die ver uitsteekt. Nu weet ik niet zeker of 'ie tè ver uitsteekt, maar in ieder geval heb ik zoveel draden achterin liggen dat alleen het 'doorduwen' in de slede niet leidt tot een vastklikken en klaar is kees.
Dus:
Probleem 4: ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik met mijn handen achter de radio kan komen om de kabelboel netjes onder of boven de radio op te bergen. Het is me nog niet gelukt (weet niet hoe dat zou moeten) omhet DIN-vakje onder de radio eruit te halen. En als ik dat al wel zou hebben kunnen doen, vermoed ik dan met het metalen inbouwframepje ruzie te gaan krijgen. Het DIN-bakje moet immers ook weer teruggeplaats worden.
Ik weet dus niet op welke andere manier ik achter de radio zou kunnen gaan frunnikken om eea voor elkaar te krijgen.
Snap je 't nog een beetje?